Skip to content

مراکز پژوهشی: پژوهشکده ابن سینا در مسیر ارتقا به پژوهشگاه می باشد

رئیس پژوهشکده ابن سینا جهاد دانشگاهی از تلاش برای ارتقاء آن به پژوهشگاه در سال جاری خبر داد و گفت: این پژوهشکده با ۱۱ گروه پژوهشی قابلیت ارتقاء به پژوهشگاه را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد مهدی آخوندی رئیس پژوهشکده فناوریهای نوین علوم پزشکی جهاد دانشگاهی “ابن سینا” در نهمین سالروز تأسیس این پژوهشکده افزود: اختصاص ردیف بودجه مستقل به این پژوهشکده و سرمایه گذاری در زمینه تجهیزات و به روز کردن آن در بخش تجهیزات آزمایشگاهی توانسته است تا اندازه ای مشکلات تحقیقاتی پژوهشکده را مرتفع کند.

وی اضافه کرد: پژوهشکده ابن سینا با توجه به فعالیت هایش در سال جاری به عنوان یکی از مراکز برتر کارآفرینی انتخاب شده است و توانسته با همکاری با دانشگاه آمستردام فعالیت های علمی و تحقیقاتی خود را گسترش دهد.

آخوندی از پیگیری های لازم برای تربیت دانشجوی دکتری به صورت مستقل در پژوهشکده فناوریهای نوین علوم پزشکی جهاددانشگاهی خبر داد و گفت: آئین نامه پذیرش در رشته های مورد نظر تدوین شده و مراحل تربیت این دانشجویان در مراکز تحقیقاتی نیز در وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

وی موضوع سقط مکرر را یکی از چالشهای مهم در درمانهای ناباروری برشمرد و گفت : شاهد مراجعه حداقل ۲ هزار مورد سقط مکرر به مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا هستیم و در یک برنامه ۵ ساله از این مرکز با توجه به توانمندی هایش در درمان این مشکل، خواسته شده است که بیماران و مراجعان از کشورهای منطقه را نیز پوشش دهیم.

رئیس پژوهشکده “ابن سینا” از فعالیت جدید این پژوهشکده بر روی “اندومترویوز” خبر داد و گفت : اندوومتریوز (وجود بافت تشکیل دهنده رحم در خارج از محل اصلی) به عنوان یک فعالیت جدید و چند رشته ای مطرح شده است.
وی از کمبود فضای پژوهشی و درمانی به عنوان یکی از چالشهای اصلی پژوهشکده ابن سینا نام برد و گفت : کمبود فضای فیزیکی در برخی مواقع کار را برای پژوهشگران و محققان مشکل می کند.

دکتر آخوندی با اشاره به طرح های پژوهشی بین المللی یادآور شد: پژوهشکده ابن سینا سه طرح با سازمان جهانی بهداشت، یک طرح با موسسه کارولینسکای سوئد، سه طرح با دانشگاه شفیلد انگلستان و یک طرح با دانشگاه لوبک آلمان را در مرحله اجرا دارد.

وی افزود : پژوهشکده ابن سینا ۱۳ کنگره، ۷۶ کارگاه آموزشی، ۴ برنامه آموزشی مدون و ۲۳۵ کنفرانس علمی دوره ای را برگزار کرده است و در حال حاضر ۴۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاههای مختلف کشور در این پژوهشکده کارهای تحقیقاتی خود را پیگیری می کنند.

رئیس پژوهشکده ابن سینا در خصوص طرحهای پژوهشی داخل کشور خاطرنشان کرد: ۱۸۰ طرح تحقیقاتی در شورای علمی پژوهشکده ابن سینا مصوب شده است. همچنین ۳ طرح ویژه و یک طرح ملی با شورای پژوهش های علمی کشور و ۴ طرح نیز با معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در حال انجام است.

وی افزود: حدود ۵۰ طرح نیز با سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق، مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور، شبکه بیوتکنولوژی پزشکی، شبکه پزشکی مولکولی کشور، معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی و ستاد فناوری نانو نیز در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پژوهشکده فناوری های نوین علوم پزشکی جهاد دانشگاهی “ابن سینا” در سال ۱۳۷۸ تأسیس شده است و اکنون دارای ۳ مرکز تحقیقاتی بیوتکنولوژی تولید مثل، آنتی بادی منوکلونال و نانوتکنولوژی زیستی و یک مرکز پژوهشی – درمانی ناباروری و سقط مکرر است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها