Skip to content

پیام مدیر موسسه فرزان به مناسبت فرا رسیدن سال نو

پیام مدیر موسسه فرزان به مناسبت فرا رسیدن سال نو

 

یا مقلب القلوب والابصار
یا مدبر الیل و النهار
یا محول الحول والاحوال
حوّل حالنا الی احسن الحال

 

ز کوی یار میآید نسیم باد نوروزی از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی

فروردین برای ایرانیان نمادی از شکوه و پیام آور پاکی، مهربانی، امید و شادمانی است و نوروز گنجنامه ای است ارزشمند از عمق ت?�ریخ ?�مدن این سرزمین که معانی، ارزشها و آیینهای پر مایه ای را در بر دارد. این گنجنامه طی مسیر خود در گذر از تاریخ پر افتخار ایران با الهام از دین مبین اسلام غنایی دوچندان یافته است. اما چه زیباست این نوروز و این بهار که خود بهاری است در بهار و نوری در نور آنجا که مقارن می شود با میلاد پیامبر اکرم (ص) و ماه ربیع در سال نو.
پیام بهار زمزمه نو شدن است و نجوای تحول به بهترین حال. چشم و دل را به باران الطاف خداوندی باید شست و با نظر و اندیشه در بازآفرینی طبیعت به نوآوری و نوسازی در کار خود پرداخت. تغییر و تحول، تلاش و پویایی و خلق و نوآوری از ویژگیهای مهم این حرکت است.

 

بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم

اما چه نیکو فرموده است آن آفتاب آسمان نبوت و مولود این ماه عزیز- ماه ربیع الاول- که “اگر دانش در ستاره ثریا باشد مردمانی از سرزمین پارس به آن دست خواهند یافت. سرزمینی که خاک پاک آن بستر هزاران شقایقی است که هر بهار و هر روز و نوروز شبنم سرخگون گلبرگهایشان، چونان آب حیات، این مرز پرگهر را پاینده و جاودان ساخته است. و اینک ما وارثان آن تمدن و مردمان این سرزمین در جهان کنونی هستیم؛ جهانی دانش بنیان که سرعت تحول دانش در آن به مدد ابزارهایی همچون فناوری اطلاعات به شکلی خارق العاده سریع است.
خدا را شاکریم که دانشمندان کشورمان در جای جای میهن به احیای جایگاه واقعی این ملت و کشور کمر همت بسته اند و بسیار شادمانیم که موسسه فرزان نیز به سهم خود نقشی هر چند کوچک در این مسیر ایفا نموده است. فرزان در طول ۶ سال فعالیت مستمر خود در حوزه علوم پزشکی منشا اجرای طرحها و برنامه های ارزشمندی بوده است و در این بین سال ۱۳۸۶ نقطه عطفی در تاریخ فعالیت آن محسوب می گردد.

فرزان هم اکنون با بسیاری از مراکز علمی – پژوهشی پزشکی در تهران و دیگر شهرهای کشور و پژوهشگران و هیات علمی آنها دارای همکاری و ارتباطات مستمر در شکل تفاهم نامه ها و قراردادهای پژوهشی است. چارچوب همکاریهای پژوهشی فرزان در سال ۱۳۸۶ محدود به مراکز دانشگاهی نماند و در حوزه تحقیقات کاربردی و ارتباط با صنعت نیز کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشت.

بی تردید مجموعه مدیران و اعضای هیات علمی افتخاری موسسه، کارشناسان و مشاوران پژوهشی، پژوهشگران و دیگر همکاران در طول سال گذشته کاری بس عظیم و ارزشمند انجام دادند. مفتخرم از زحمات مستمر این عزیزان در سال ۱۳۸۶ قدردانی نمایم و صمیمانه‌ترین تبریکها و شادباش‌های خود را به مناسبت فرا رسیدن ایام سال نو و بهار به آنان و خانواده های محترم ایشان و همچنین دیگر پژوهشگران عزیز کشورمان تقدیم دارم.

و اکنون در سرآغاز بهاری دوباره مخلص کلام و حسن ختام باز وامی است از خواجه شیراز لسان الغیب به آن امید که سال ۱۳۸۷ هجری خورشیدی، سالی فرخنده و میمون بر پژوهش و پژوهشگران و فرزان و فرزانگان این مرز و بوم باشد:

 

شکر آن را که دگر بار رسیدی به بهار بیخ نیکی بنشان و ره تحقیق بجوی

 

دلتان روشن به جمال منور النور و الی الله ترجع الامور
دکتر غلامرضا حبیبی
مدیر عامل موسسه فرزان

 

 

 

 

 

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها