Skip to content

پژوهشگربرگزیده:انتخاب پژوهشگرایرانی درحوزه علوم پزشکی بعنوان عضو(Fellow)درآکادمی علوم جهان اسلام

دکتر محمد عبداللهی استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و پژوهشگر برجسته کشورمان در زمینه علوم دارویی، موفق گردید که در رقابتی نزدیک با دیگر دانشمندان جهان اسلام، بعنوان عضو فلو در آکادمی علوم جهان اسلام پذیرفته شود و در کنار ۱۰۲ دانشمند دیگر از سراسر جهان که این عنوان را کسب نموده بودند قرار گیرد.

در آخرین پذیرش انجام شده توسط دبیرخانه آکادمی علوم جهان اسلام از میان متقاضیان، تعداد ۴ نفر از دانشمندان و پژوهشگران مطرح جهان اسلام موفق به اخذ عنوان فلو (Fellow) از این فرهنگستان شدند. اسامی این دانشمندان بدین شرح است:

۱. دکتر محمد عبدالهی از ایران
۲. دکتر رابیا حسین از پاکستان
۳. دکتر محمد سلیم الله از بنگلادش
۴. دکتر خدیجه محد یوسف از مالزی

 

Prof. Mohammad Abdollahi – Iran
Prof. Rabia Hussain (Mrs.) – Pakistan
Prof. Mohammad Salimullah – Bangladesh
Prof. Khatijah Mohd Yusoff (Mrs.) – Malaysia

با پذیرش دکتر محمد عبداللهی به عنوان فلوی آکادمی علوم جهان اسلام (FAIS)، شمار دانشمندان ایرانی منسوب به این عنوان به ۳ نفر خواهد رسید. اسامی این عزیزان به این ترتیب می باشد.

۱. پروفسور مهدی گلشنی: فلوی آکادمی علوم جهان اسلام (FAIS) در حوزه فیزیک
۲. پروفسور محمود تبیانی: فلوی آکادمی علوم جهان اسلام (FAIS) در حوزه مهندسی الکترونیک
۳. پروفسور محمد عبدالهی: فلوی آکادمی علوم جهان اسلام (FAIS) در حوزه علوم پزشکی و دارویی

گفتنی است دکتر محمد عبدالهی، استاد (full-professor) دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و از پژوهشگران برجسته کشورمان در زمینه علوم دارویی می باشد. وی دانشمند برگزیده آکادمی علوم جهان اسلام در سال ۲۰۰۵ و برنده چند جایزه از جشنواره های مختلف است. دکتر عبدالهی هم اکنون صاحب بیش از ۲۵۰ مقاله پژوهشی است که ۱۹۵ عنوان از آنها در نمایه های بین المللی قابل جستجو و ارجاع می باشد که تا کنون ۸۶۲ بار به این مقالات ارجاع داده شده است ( http://www.researcherid.com/rid/B-9232-2008 ).

لازم به ذکر است که دکتر محمد عبداللهی عضو هیأت علمی افتخاری مؤسسه فرزان می باشد. لذا مؤسسه فرزان کسب این موفقیت ارزنده را به ایشان تبریک عرض نموده و توفیقات روز افزون را برای ایشان از درگاه ایزد متعال آرزومند است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها