Skip to content

نمایه سازی: آغاز رسمی همکاریهای ISI و ISC

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری از انعقاد تفاهمنامه بین ISI و ISC خبر داد و گفت: این تفاهمنامه روز ۱۱ آذر ۱۳۸۷ امضا می شود و بر اساس آن همکاریهای علمی و اطلاع رسانی میان این دو موسسه رسما آغاز می شود.

دکتر جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: بخشی از این تفاهمنامه به برقراری پیوند در سایت ISI به زیر مجموعه های ISC می پردازد و بر این اساس گزارشهای استنادی نشریات فارسی، نمایه استنادی علوم ایران، طلایه داران علم ایران و پایگاه همایشهای پر استناد فارسی در سایت ISI قرار می گیرد و از طریق موسسه اطلاعات علمی یا ISI در دسترس جهانیان قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در این تفاهمنامه پیش بینی شده است که ISI در سه ماه پیوندهای لازم را برای زیر مجموعه های یاد شده ایجاد کند.

به گفته رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، بخش دیگر تفاهمنامه ISI و ISC مربوط به زیرمجموعه های عربی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است که بعد از ۹ ماه که از اجرای بند نخست آن یعنی برقراری پیوند با زیر مجموعه های فارسی ISC  سپری شود، پیوند لازم برای مجموعه های عربی به وجود خواهد آمد.

وی افزود: زیر مجموعه های عربی ISC به رشد و توسعه قابل توجهی رسیده اند که به این ترتیب کشورهای عربی به یکی از بزرگترین شبکه های اطلاعات علمی دسترسی پیدا می کنند.

دکتر مهراد بخش سوم تفاهمنامه را مربوط به مدارک انگلیسی دانست که توسط کشورهای اسلامی منتشر می شود و به مهر گفت: بعد از مصوب شدن ISC در باکو در اکتبر سال ۲۰۰۸، ارسال مدارک انگلیسی و عربی به سامانه مجلات علمی در ISC آغاز شده و این بخش از ISC به نحو مطلوبی عملکرد پژوهش کشورهای اسلامی را ارزیابی و رتبه بندی می کند.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری از برگزاری نشست معاونان وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی در ۳۰ آذر و اول دی ماه امسال در تهران در سمینار ISC خبر داد و گفت: در این نشست برای اولین بار از ISC رونمایی خواهد شد و زیر مجموعه های پایگاه های استنادی علوم جهان اسلام به صورت ویژه در دسترس کشورهای شرکت کننده در سمینار قرار خواهد گرفت.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها