Skip to content

سیاستگزاری پژوهش: تدوین آیین نامه تشکیل شرکتهای دانش بنیان در حوزه علوم پزشکی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: آیین نامه اختصاصی تشکیل شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم پزشکی تدوین شده و برای نظرخواهی از دانشگاههای علوم پزشکی به این دانشگاهها ارسال شده است.

دکتر محمد واسعی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: این آیین نامه به صورت اختصاصی برای حوزه علوم پزشکی تدوین شده و به دانشگاههای علوم پزشکی ارسال شده است.

وی گفت: پس از ارائه و جمع آوری نظرات دانشگاهها این آیین نامه در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصویب و ابلاغ می شود.

دکتر واسعی با اشاره به آیین نامه شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم پزشکی گفت: در واقع این آیین نامه برای تحقق بند ۱۵۱ قانون برنامه چهارم توسعه که متاسفانه تاکنون اجرایی نشده و ایجاد شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم پزشکی تدوین شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: آیین نامه این قانون در دو وزارتخانه علوم و بهداشت نوشته شده اما در آیین نامه وزارت بهداشت آن را به صورت تخصصی تهیه کرده ایم.

جذب فارغ التحصیلان برتر دانشگاهها برای تأمین نیازهای جامعه و رفع وابستگی در فناوریهای مهم و تبدیل دانش به ثروت از مهمترین ویژگیهای شرکتهای دانش بنیان محسوب می شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها