Skip to content

رئیس جمهور: نقش آفرینی ایران بعنوان مرجع پزشکی جهان

رئیس جمهور گفت: ایران می تواند و باید به عنوان مرجع و مرکز پزشکی جهان نقش آفرینی کند و دولت با همه وجود در خدمت محققان و خادمان این عرصه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد در مراسم تجلیل از برگزیدگان سی سال سلامت ایران خطاب به جامعه پزشکی گفت:  مسئولان وزارت بهداشت، فرهنگستان علوم پزشکی، نظام پزشکی، تشکلهای جامعه پزشکی باید برنامه جامعی را برای تحقق این هدف برنامه ریزی کنند. “استدعای من این است که دست به دست هم دهیم و گام دوم را محکم تر و مصمم تر برداریم.”

وی تجلیل از برگزیدگان ۳۰ سال سلامت ایران را تجلیلی نمادین از ۳۰ سال مجاهدت پر افتخار جامعه پزشکی و سلامت کشور دانست و افزود: وقتی تحولات و کارهای گوناگون پزشکی در کشور را می بینیم به خود می بالیم که اگر نگوییم تحولات اعجاز گونه باید بگوییم تحولات کم نظیری در عرصه پزشکی ایران رخ داده است.

رئیس جمهور گفت: همه شرایط درمانی و پزشکی ایران را در پیش از انقلاب اسلامی به یاد دارند، نمی گوییم چیزی نداشتیم اما در مقابل بزرگی و نیاز کشور، تقریباً هیچ چیز نداشتیم اما امروز وقتی به عملکردها و شاخصها را نگاه می کنیم، دستاوردها و نوآوری های بزرگی را می بینیم که جامعه پزشکی با پیگیری های مستمر، دلسوزی و شجاعت نه تنها کاستی ها و موانع ۳۰ سال قبل را برداشته اند بلکه امروز این جامعه پزشکی خود را برای یک جهش بزرگ آماده می کند.

وی با اشاره به جایگاه بالای دانش پزشکی و سلامت در ایران زمین، از توسعه آموزش عالی در بخش پزشکی و دستاوردهای تولید دارو و درمان های متفاوت به عنوان افتخاری برای جامعه پزشکی و کشور نام برد و افزود: معنای این حرف این نیست که در نقطه کمال قرار داریم اما گام بلندی برداشته ایم که گام نخست است و با این همه استعداد و دانشمند وگذشته پر افتخار، در جهان پر افتخار بوده ایم.

دکتر محمود احمدی نژاد پزشکی ایران را دانش توام با اخلاق برشمرد و یادآور شد: دانش پزشکی ایران با ارزشهای اسلامی و انسانی توام بود و قابل عرضه به جهان است و این هدف نیز دست یافتنی است. وی از کارکنان حوزه سلامت، پزشکان، مدیران، خدمتگذاران برای ۳۰ سال تلاش و مجاهدت که پزشکی ایران را به ثبات رسانده اند، تشکر کرد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ملت مظلوم و مردم بی پناه در محاصره و تحت فشار شقی ترین و بی اخلاق ترین عناصر تاریخ قطعه قطعه می شوند.

وی از صحنه فلسطین و غزه به عنوان آزمایشگاه اثبات دروغ بودن ادعاهای نظریه های مبتنی بر دموکراسی لیبرال، اومانیزم و سکولاریزم نام برد و یادآور شد: در این آزمایشگاه ناکارآمدی همه این نظریه ها و همه شعارهای دروغین دفاع از حقوق بشر و آزادیخواهی اثبات شد.

دکتر احمدی نژاد گفت: امروز کشورهای استکباری در مقابل قطعه قطعه شدن زنان و کودکان سکوت کرده اند در حالی که دنیا باید امروز عزادار مردم غزه باشد . مردمی که از کمترین امکانات درمانی و دارویی محروم هستند و دشمن تا دندان مسلح به آنها حمله کرده است.

وی اضافه کرد: دنیا بداند این رفتار جنایت بار نشانه قدرت صهیونیزم نیست بلکه نشانه ضعف این گروه است که به مردم بی دفاع حمله می کند. دنیا می داند اندیشه صهیونیزم به پایان راه رسیده است. آنها هم در عمل و هم در تئوری به بن بست رسیده اند.

رئیس جمهور یادآور شد: صهیونیزم از مردم غزه انتقام می کشد و آنها می دانند نه تنها در منطقه ما بلکه در هیچ جای دنیا جایی ندارند.

وی با اعلام همبستگی با مردم غزه تاکید کرد: آن مقداری که از توان ما بر بیاید در کنار مردم غزه خواهیم بود اما به صهیونیست ها و اربابان آنها هشدار می دهیم که جنایت بس است و تنها در اثر این جنایتها در روز حساب کشی جرم خود را سنگین تر خواهند کرد.

وی اضافه کرد: ما از کشورهای اطراف خواستیم که اگر خودتان همت و غیرت ندارید به ما و جامعه پزشکی ایران اجازه دهید که به این مردم بی دفاع غزه کمک کنیم اما راه را بسته اند و اجازه نمی دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت های دنیا بیدار شده اند و نمی توان آنها را با این جنایت ها خاموش کرد، گفت: سنت الهی بر این استوار است که پرچم ظلم و شرارت به زیر کشیده خواهد شد و این جنایت ها نیز آنها را نجات نخواهد داد.

وی در پایان تاکید کرد: دنیا بداند اگر فرصتی باشد جامعه پزشکی ما آماده کمک به مردم غزه است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها