Skip to content

بودجه پژوهش: اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال به شرکتهای دانش بنیان

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تسهیلات مالی لایحه حمایت از شرکتهای دانش بنیان ۳۰ هزار میلیارد ریال است و این اعتبار از حساب ذخیره ارزی تأمین و به صورت بلاعوض، سرمایه خطر پذیر و قرض الحسنه پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق واعظ زاده در نشست مطبوعاتی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره لایحه شرکتهای دانش بنیان که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است، گفت: این لایحه بیش از یک سال کار فشرده دولت را به همراه داشته تا اینکه کلیات و جزئیات آن به تصویب رسید.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از استقبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این لایحه خبر داد و افزود: با اجرای لایحه تسهیلات زیادی در اختیار مخترعان، نوآوران و شرکتهای دانش بنیان قرار می گیرد تا بتواند کالای دانش را به مردم تحویل دهد.

وی با بیان اینکه این لایحه برای تبدیل فناوری به ثروت پیش بینی شده است، گفت: روند تبدیل فناوری به ثروت با تصویب و اجرای این لایحه سریعتر و توسط تنها یک مرجع واحد انجام می شود.

واعظ زاده همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره نوآوری و شکوفایی از ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه در مصلا گفت: در بخش نوآوری جشنواره، طرح های متنخب تحقیقاتی از میان جشنواره های معتبر کل کشور مورد بررسی و در نهایت ۳۰ طرح برگزیده تقدیر می شوند.

وی درباره بخش شکوفایی جشنواره اظهار داشت: در این بخش برجسته ترین تلاشهایی که در کشور به ثمر رسیده و اکنون جامعه از نتایج آن برخوردار شده است، انتخاب و معرفی می شوند. در این جشنواره  ۲۴ وزارتخانه هر کدام ۲ مورد از برجسته ترین پروژه های خود را معرفی کرده اند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به نمایشگاه بزرگ اختراعات و نوآوریهای این جشنواره گفت: ۳ هزار اختراع و نوآوری در این نمایشگاه در فضای ۴۰ هزار مترمربع ارائه می شود و این اختراعات بر اساس مبنای علمی، نوآوری، قابلیت عملیاتی و کاربردی شدن داوری می شوند.

وی اظهار داشت: نوآوریهای برجسته در حوزه فناوریهای راهبردی سلولهای بنیادی، زیست فناوری، هوا و فضا، انرژیهای نو، میکروالکترونیک، گیاهان دارویی و طب ایران در این نمایشگاه عرضه می شوند.

واعظ زاده اضافه کرد: سرمایه گذاران کشور می توانند با بازدید از نمایشگاه از بسیاری از اختراعات را که آماده تجاری سازی و خط تولید هستند، بازدید کنند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها