Skip to content

نیروی انسانی پژوهش: فرار مغزها را قبول ندارم – وجود ایرانیان در خارج از مرزهای کشور یک فرصت می باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: واژه فرار مغزها را قبول ندارم این واژه اصلا علمی نیست دنیای امروز دنیایی نیست که نخبگان حتما در یک مکان خاص ساکن باشند و از آن مکان خاص نخبگی خود را جهت دهند.

دکتر محمد مهدی زاهدی در حاشیه همایش بزرگ ایرانیان خارج از کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات وزارت علوم برای جلوگیری از فرار مغزها گفت: ما باید وجود ایرانیان را در خارج از مرزهای کشور یک فرصت تلقی و سعی کنیم تعاملات خود را با این افراد گسترش دهیم.

وزیر علوم اظهار داشت: وجود فارغ التحصیلان ما در خارج از کشور فرصتی است که فارغ التحصیلان در خارج به توسعه فرهنگ کشور بپردازند.

وی همچنین در ادامه گفت: البته در چند سال اخیر فعالیتهای خوبی برای جذب نخبگان در کشور صورت گرفته و بنیاد ملی نخبگان بسیاری از نخبگان را جذب می کند و برای آنها و دانشمندان ایرانی خارج از کشور برنامه دارد.

دکتر زاهدی اضافه کرد: در کنار این، مباحث مربوط به حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی در حال حاضر در کشور در وضعیت خوبی است و با توجه به اینکه در کشور هزینه ها پائین تر از کشورهای اروپایی است به نفع ایرانیان خارج از کشور است که در داخل کشور حضور داشته باشند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها