Skip to content

مراکز پژوهشی: تاسیس موسسه بین المللی علوم و اعصاب ایران در آینده ای نزدیک

پروفسور سمیعی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه کلنگ موسسه علوم و اعصاب ایران هر چه زودتر به زمین زده شود، گفت: در زمینه امور اجرایی و عملیاتی راه اندازی این موسسه کار امروز را به فردا نیندازیم.

پروفسور مجید سمیعی در مراسم اعلام تاسیس موسسه بین المللی علوم و اعصاب ایران در هتل استقلال تهران با بیان این مطلب افزود: با تاسیس این موسسه خیریه در نظر داریم جوانان را برای آینده بزرگی که برای کشور در نظر داریم آماده کنیم و در راه تاسیس موسسه بین المللی علوم و اعصاب ایران از مردم و خیرین انتظار داریم که راه را هموار کنند.

رئیس مرکز جراحان مغز و اعصاب جهان با بیان اینکه هیچ نیرویی در دنیا بالاتر از علم نیست، یادآور شد: علم و تحقیقات هر اجتماعی را به وضع راحت تر و بهتر و فعالتر می رساند. امیدواریم مرکز علوم و اعصاب ایران با همه دانشگاهها ارتباط بگیرد و کلیه اساتید از همه شهرها از مشهد، اصفهان، رشت و … بتوانند در آن سهیم باشند و فعالیت کنند. فعالیت این مرکز مربوط به یک مرکز یا یک شهر یا یک گروه نخواهد بود بلکه قصد داریم تمام محققان و متخصصان کشورمان از آن بهره برداری کنند.

وی با یادآوری اینکه این موسسه از هم اکنون به ۱۰ نفر از پزشکان مغز و اعصاب ایران بورسیه اقامت ۲ ساله در آلمان را اهدا خواهد کرد، گفت: برنامه موسسه بین المللی علوم و اعصاب ایران به این ۱۰ نفر ختم نمی شود و تصمیم دارد صدها و بلکه هزاران جوان ایرانی تشنه کار علمی را کمک کند تا بتوانند در سطح جهانی در زمینه علمی موفق شوند.

رئیس مرکز جراحان مغز و اعصاب جهان از ایجاد و ثبت یک موسسه خیریه در عرصه سلامت در ایران به عنوان یکی از آرزوهای همیشگی خود نام برد و گفت: همراه جمعی از محققان علوم اعصاب پروژه های مختلفی را برای رفع صدماتی که جنگ به انسانها وارد کرده است تعریف کرده ایم که این پروژه ها در حال اجراست.

وی افزود: نظر قلبی ام این است که باید برای جوانان علاقه مند کشورمان در زمینه پزشکی راه تحقیقات باز شود. تردیدی در اثر تحقیقات بر اجتماع وجود ندارد لذا باید جوانها را در سنین پائین یعنی در زمانی که شروع به تحصیل می کنند وارد راه علمی کنیم زیرا اگر راه علمی را به جوانها در سنی مانند ۲۵ سالگی که مغزی شفاف دارند نشان دهیم آنها این راه را تا آخر عمر ادامه می دهند.

سمیعی همچنین از قول گرهارد شرودر برای شرکت در مراسم افتتاح تاسیس موسسه بین المللی علوم و اعصاب ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد این موسسه به زودی عملیاتی و روز افتتاح آن در آینده نزدیک باشد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها