Skip to content

وبومتری: انتقاد وزیر علوم از وضعیت نامناسب وب سنجی در دانشگاههای کشور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از روسای دانشگاهها به دلیل بی توجهی نسبت به معیارهای وبومتری و قرار نگرفتن اطلاعات لازم بر روی سایت دانشگاهها انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد مهدی زاهدی در اجلاس روسای دانشگاهها در سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه اوضاع دانشگاههای کشور در زمینه وبومتریک ( رتبه بندی سایتهای دانشگاهها) مطلوب نیست، گفت: هر چند دو دانشگاه پیام نور و تهران در زمینه وبومتریک حائز رتبه های زیر ۲ هزار شده اند اما وضعیت کلی دانشگاههای کشور در زمینه وبومتریک اصلا مناسب نیست و ضعف در وبومتریک تأثیر جدی در بحث رتبه بندی دانشگاهها در رتبه بندی جهان اسلام و رتبه بندی جهانی دارد.

تدوین دستورالعمل ارتقای دانشگاهها در زمینه وبومتریک
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از روسای دانشگاهها خواستار شد وبومتریک را جدی بگیرند و خطاب به رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: دستورالعملی برای ارتقای دانشگاهها در زمینه وبومتریک تدوین و با امضای وزیر علوم یا معاون پژوهشی وزارتخانه به دانشگاهها ابلاغ شود تا دانشگاهها مورد توجه قرار دهند. پیش از این در تهیه سلسه گزارشهایی از سایت دانشگاهها به ضعف دانشگاهها از نظر اطلاع رسانی در حوزه فعالیتهای علم و فناوری و شاخصهای مد نظر وبومتریک اشاره کرده بود.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود در جمع روسای دانشگاهها درباره دانشگاههای معروف به بند (ز) که انتظار قرارگیری آنها در جایگاه ویژه در سطح بین الملل می رود، گفت: ۱۰ دانشگاهی که در زمره دانشگاههای بند (ز) قرار گرفته اند فکر نکنند که دائم العمر برتر هستند زیرا هر دو سال یکبار این ۱۰ دانشگاه بر طبق رتبه بندی جدید انتخاب می شوند در حال حاضر کلیه دانشگاهها وارد عرصه رقابت شده اند لذا این احتمال وجود دارد که دو سال دیگر این ۱۰ دانشگاه تغییر کند.

توافق وزارت خانه های علوم و بهداشت در زمینه ارائه مشترک مقالات دانشگاهها
دکتر زاهدی از توافق با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه ارائه مشترک مقالات دانشگاههای وزارت علوم و وزارت بهداشت خبر داد و گفت: مقرر شد دانشگاههای وزارت علوم و وزارت بهداشت در مراکز استانها تفاهم نامه ای داشته باشند که مقالاتشان را با یک نام و نشان منتشر کنند البته این کار که به نفع کشور است، فعلا توسط دانشگاههای تهران و علوم پزشکی تهران انجام شده و باعث می شود که دانشگاههای کشور جایگاههای بهتری در رتبه بندیهای جهانی کسب کنند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها