Skip to content

جشنواره های پژوهشی: پیشنهاد یونسکو برای منطقه ای شدن جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی

مدیر و نماینده دفتر منطقه ای یونسکو در تهران با تاکید بر موفقیتهای جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی پیشنهاد منطقه ای شدن این جشنواره را ارائه کرد.

” چون لی هان” در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره شیخ بهایی با تاکید بر اینکه یونسکو خود را ملزم به مشارکت با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می داند، گفت: با توجه به موفقیتهای این جشنواره در سالهای قبل، هم اکنون زمان آن رسیده است تا این جشنواره ملی با مشارکت متخصصان کشورهای همسایه برگزار شود چنانچه این ایده پذیرفته شود، یونسکو خوشحال خواهد شد تا همکاری و مساعدت خود را برای منطقه ای کردن این رویداد مبذول دارد.

وی شهرت شیخ بهایی و توسعه فن آفرینی را از دلایل اشتیاق یونسکو برای شرکت در این جشنواره دانست و افزود: این سازمان در چارچوب برنامه یونسکو با هدف ایجاد مشارکت علمی بین دانشگاه و صنعت (UNISPAR) از توسعه فن آفرینی در بین دانشمندان از طریق فعالیتهای ظرفیت سازی چون برگزاری کارگاههای آموزشی، سمینارها، کنفرانس ها و غیره حمایت می کند.

هان با تاکید بر اینکه با همکاری انجمن تکنوپولیس (WTA) برنامه همکاری میان مدت خود را تنظیم کرده است، خاطر نشان کرد: این برنامه شامل بخشهایی چون برگزاری کارگاههای آموزشی سالیانه برای مدیران پارکهای علمی در “دایجون” جمهوری کره، انجام همکاری فنی بر اساس تقاضای کشورهای عضو و اجرای پروژه های پایلوت در آفریقا، کشورهای عربی، آسیا، اقیانوسیه و آمریکای لاتین می شود.

مدیر و نماینده دفتر منطقه ای یونسکو در تهران با اشاره به بحران مالی جهانی، یادآور شد: ملتها برای رویارویی با این مشکل باید چشم انداز توسعه بلند مدت را طراحی کنند یعنی چشم اندازی که پتانسیلهای علم و فناوری را در توسعه پایدار کاملا منعکس کند.

وی سرمایه گذاری بر روی ایده ها و فناوریهای نوین را اساس رشد اقتصادی کشورها دانست و اضافه کرد: ما باید سیاستهای علمی صحیحی را اتخاذ و ظرفیتهای سازمانی و انسانی ایجاد کنیم تا نوآوری را به عنوان عامل اصلی و کلیدی برای دستیابی به رشد اقتصادی ارتقا بخشیم.

هان با ابراز خوشحالی از توجه مسئولان کشور به دو مقوله آموزش و سرمایه گذاری در حوزه علم و فناوری، تاکید کرد: پنجمین برنامه توسعه پنج ساله جمهوری اسلامی ایران که در دست تهیه است به وضوح این امر را ثابت می کند و مویدی بر آن است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها