Skip to content

سیاستگزاری پژوهش: سیاستهای کلی اصل ۴۴ در حوزه علم و فناوری تسری می یابد.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تسری سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در حوزه علم و فناوری یکی از موارد مورد تأکید در تدوین برنامه پنجم توسعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر منصور کبگانیان در نشستی مطبوعاتی در وزارت علوم با محوریت احکام علم و فناوری در برنامه پنجم توسعه به بیانیه های ارزشی مورد توجه در برنامه اشاره کرد و گفت: در تدوین احکام ۱۲ بیانیه ارزشی داشتیم که عدالت محوری در علم، توحید محوری در علم، کرامت انسانی با کلیه بر آزادگی، آزاد اندیشی و تبادل آرا، جدال احسن، تکریم علم و عالم، علم توانمند و ثروت آفرین، صف شکنی علمی، تقدم مصالح عمومی بر مصالح فردی برخی از این بیانیه ها به شمار می روند.

وی اظهار داشت: در تدوین احکام علم و فناوری برنامه توجه ویژه به علوم انسانی و سیاستهای اصل ۴۴ مورد توجه بوده است و تسری سیاستهای کلی اصل ۴۴ در حوزه علم و فناوری یکی از موارد مهمی است که باید یکی از اهداف برنامه باشد.

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به بخش دیگری از برنامه های علم و فناوری برنامه پنجم توسعه گفت: احیا و ایجاد تمدن ایرانی اسلامی، ترکیب تقاضا محوری و عرضه محوری، ایجاد فرصتهای عادلانه آموزشی برای همه، ارائه الگوی تلفیقی برای پژوهش محور کردن آموزش و جنبش نرم افزاری نیز در تدوین احکام مربوط به علم و فناوری برنامه پنجم توسعه حائز اهمیت بوده است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها