Skip to content

خبر فرزان: آغاز مرحله دوم طرح کشوری ارزشیابی و رتبه بندی مجلات علوم پزشکی

مرحله نخست طرح ارزشیابی  مجلات علوم پزشکی کشور که  را بر اساس توافقی از طرف کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور به موسسه فرزان واگذار شده بود وارد دومین مرحله خود گردید .
در مرحله نخست از طریق نامه ای که در تاریخ ۶/۲/۸۸ از جانب موسسه خطاب به تمامی سردبیران محترم ۱۴۲ مجله مزبور ارسال گردیده و ضمن تشریح اهداف و جزئیات طرح ازایشان  جهت ارسال اطلاعات وپرکردن فرم ها ی الکترونیک ( موجود در سایت www.sanje.ir ) دعوت به عمل آمد. در این مرحله اکثر این نشریات اقدام به تکمیل و ارسال فرم نموده و همزمان به تحویل چهار شماره آخر نشریه مبادرت ورزیدند .
هم اکنون و در شروع مرحله دوم این ارزشیابی دو گروه در موسسه وظیفه بررسی فرم های واصله و بررسی تطبیقی مجلات را آغاز نموده اند . گروه نخست وظیفه بررسی ساختاری مجلات و گروه دوم تشخیص  انواع مقالات را به عهده دارند .
نتیجه این ارزشیابی در نهایت به اختصاص امتیازهای ویژه هر مجله خواهد انجامید . به دلیل شرکت مستقیم وآنلاین مجلات در طرح ، این فرآیند فرصتی است تا مجلات علوم پزشکی کشور فارغ از رتبه بندی ها به ترازملی خویش واقف گردیده و بالطبع با ارتقاء سطح تحقیقات ، نگارش مقالات  و حضور بیش تر در نمایه های بین المللی مواجه باشیم .
پیش بینی می گردد با همکاری مناسب سایر مجلات نیز این مهم در کوتاه ترین زمان ممکن و با بالا ترین کیفیت به انجام خواهد رسید .  
 

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها