Skip to content

مجموعه سه گانه کتاب های کارآفرینی دانش بنیان از طریق سایت طاقچه در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی فرزان جهت توانمند سازی کارآفرینان به ویژه کارآفرینان دانش بنیان اقدام به انتشار مجموعه سه گانه کتاب های کارآفرینی دانش بنیان کرده است هم اکنون این کتاب ها از طریق سایت طاقچه در دسترس علاقمندان است. پیش از این، ۳ لوح فشرده با محتوایی مشابه با همین مجموعه کتاب به شکل چندرسانه ای، منتشر شده بود. همچنین محتوای این ۳ کتاب به شکل ۳ دوره مجزای آموزش آنلاین از طریق سایت فراسا به آدرس www.farasa.net قابل دسترسی و استفاده است.

در مجموعه کتاب های کارآفرینی دانش بنیان که شامل سه کتاب مجزا است، ضمن ارائه محتوایی بومی متناسب با نیاز کارآفرینان ایرانی، مطالب و محتوای به روز و کاربردی که در معتبرترین دانشکده های کسب و کار جهان تدریس می شود، عرضه شده است.

این مجموعه برای کارآفرینان دانشگاهی، کارآفرینان حوزه فناوری و آن گروه از دانشجویان و دانش آموختگان که علاقمند به حوزه کارآفرینی هستند، توصیه می شود…

کتاب نخست با عنوان” آیا شما کارآفرین هستید؟” کاربران را با موارد واقعی کسب و کار آشنا می کند و روایتی داستان گونه را از یک گروه کارآفرینان و چالش های پیش روی آن ها بیان می کند. آشنایی با مفاهیم کارآفرینی، کارآفرینی دانشگاهی، یافتن فرصت و انگیزه برای کارآفرینی، ویژگی های یک کارآفرین موفق، مهارت های مدیریت کارآفرینانه و بسترهای اجرای کارآفرینی از دیگر مطالب مفیدی است که در این کتاب به آن ها پرداخته شده است. هدف این کتاب،  ایجاد آگاهی نسبت به ماهیت واقعی کارآفرینی و تامل در این نکته است که “آیا کارآفرینی برای شما مناسب است؟”

کتاب دوم از مجموعه سه گانه کتاب های کارآفرینی دانش بنیان، کتاب “تشخیص، خلق و ارزیابی فرصت کارآفرینانه” است. موضوعاتی نظیر خلق فرصت، حل مسئله، تشکیل کسب و کار، درک نیازهای انسانی، تکنیک طوفان فکری یا بارش افکار، مالکیت معنوی، حق اختراع، راه اندازی کسب و کارهای جدید، واقعیاتی درباره تحقیق در بازار، طرح کسب و کار، عوامل شکل گیری طرح کسب و کار خوب، منابع درآمد، مدل های درآمد در زمره موضوعات این کتاب قرار دارد که به شیوه ای جذاب مطرح گشته است. در اینجا نیز داستان کارآفرینان کتاب نخست، متناسب با موضوعات کتاب دوم ادامه می یابد.

کاربران در کتاب سوم با عنوان”مدیریت منابع و سرمایه ها در کارآفرینی“، مطالبی درباره سرمایه در کارآفرینی، تامین مالی کارآفرینی، سرمایه اجتماعی، شایستگی اجتماعی، سرمایه انسانی، مهارت های فردی و خودآگاهی، تخصص کسب و کار، تیم سازی، سرمایه گذاران خطرپذیر، مذاکره برای جذب سرمایه گذار و … فرا می­گیرند. هدف این کتاب، کمک به کاربر در جهت تفکر نظام مند و رفتار خلاقانه در راستای جذب و مدیریت منابع مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار جدید است.

کتاب های کارآفرینی دانش بنیان، کاری مشترک از “مرکز مشاوره کارآفرینی فرزان“،”انتشارات فرزان” و “سامانه کسب و کار هوشمند کارآفر” از زیرمجموعه های موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان می باشد.

موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان خود به عنوان کارآفرین برتر استان تهران و کارآفرین برتر ملی از سوی ریاست جمهوری اسلامی ایران و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تقدیر قرار گرفته است. مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی فرزان وابسته به این موسسه، دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد و تا به حال ۴۰ تفاهم نامه همکاری با دانشگاه ها، مراکز فناوری و پارک های رشد منعقد کرده است و به فعالان عرصه کسب و کار و کارآفرینی کشور، ارائه خدمات و مشاوره می نماید.

علاقمندان از جمله دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، مراکز رشد و پارک های فناوری می توانند برای تهیه این مجموعه با شماره تلفن های ۶۶۴۲۳۱۰۱، ۶۶۹۱۹۲۰۶، ۶۶۴۳۹۴۶۳، تماس حاصل نمایند.

 

قابل ذکر است که این کتاب ها به شکل الکترونیک از طریق سایت طاقچه قابل دسترسی و با قیمت مناسب قابل استفاده است:

جلد اول: آیا شما کارآفرین هستید؟

 

لینک کتاب

جلد دوم: کتاب تشخیص، خلق و ارزیابی فرصت کارآفرینانه

 

لینک کتاب

جلد سوم: کتاب مدیریت منابع و سرمایه ها در کارآفرینی

 

لینک کتاب

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها