Skip to content

کارآفرین برتر ملی

توفیقی دیگر: دکتر غلامرضا حبیبی، مدیر عامل موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان به عنوان کارآفرین برتر ملی در سال ۱۳۹۰ انتخاب شد.

موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان؛ در ششمین جشنواره ملی امتنان از کارآفرینان برتر به عنوان کارآفرین برتر در بخش خدمات سال ۱۳۹۰ انتخاب گردید و دکتر غلامرضا حبیبی، به عنوان موسس و مدیر عامل موسسه، ضمن کسب عنوان کارآفرین برتر ملی ، موفق به اخذ لوح سپاس و تندیس ویژه جشنواره شد.
این جشنواره در تاریخ ۴ مرداد ماه و در نهاد ریاست جمهوری ، سالن شهید بهشتی برگزار گردید. در این مراسم ریاست محترم جمهور، وزیر محترم کار،جمعی از نمایندگان مجلس و دیگر مسوولین حضور داشتند.
در شروع مراسم، پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم ،دکتر حبیبی به نمایندگی از کارآفرینان برتر ملی ، دیدگاه های خود را در مورد کارآفرینی و مشکلات کارآفرینان بیان نمود. ایشان در ابتدای سخنان خود با اشاره بر سیاست های کلی اشتغال که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، به لزوم اشاعه فرهنگ کار و کارآفرینی و گفتمان‌های مربوط به آن در کشور تاکید نمود.
دکتر حبیبی بر اهمیت استعدادیابی در سطح آموزش عالی و آموزش پرورش و نقش آن در توفیق کارآفرینان آینده کشور اشاره نموده و در خصوص تامین منابع مالی، به عنوان یکی از چالش های پیش روی کارآفرینان ،بر لزوم اطلاع رسانی مناسب در این زمینه تاکید نمود.
در ادامه ایشان با اشاره بر اهمیت بستر سازی برای کارآفرینی، تصریح کرد: دفاتر و مراکز مشاوره کارآفرینی جهت پشتیبانی از کارآفرینان، در مواردی همچون تجاری سازی ایده ها، ثبت اختراع، توسعه فناوری، پشتیبانی از طرحهای پژوهشی، تامین اعتبار و امور حقوقی در کسب و کار می توانند نقش مهمی در ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینان داشته باشند.

مدیر عامل موسسه توسعه دانش،پژوهش و فناوری فرزان؛ در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد که پروسه های بروکراتیک در زمینه صدور مجوزها از جمله موانع موجود بر سر راه کارآفرینان بوده و ماهیت قانون و مقررات، به نحوی است که کارآفرین را درگیر خود می کند.
وی با بیان این‌که حضور در صحنه بین‌المللی و صدور محصولات و خدمات از کشور، به ویژه محصولات و خدمات دانش بنیان مهم است، با ذکر مثالی از نرم افزار فرادیتا، تصریح کردند که در این موسسه با تولید محصولات داخلی، از یک سو خروج ارز مهار گشته و از سوی دیگر برای گروهی از نخبگان، کارآفرینی شده است. وی افزود با همین رویکرد و قطره قطره ی صرفه جویی های چند صد هزار دلاری، می توان از خروج میلیاردها دلار ارز جلوگیری نمود.
دکتر حبیبی با بیان این که در سند چشم انداز کشور به کسب جایگاه نخست در زمینه علم و فن‌آوری در منطقه اشاره نموده است، تصریح کرد که براساس نقشه جامع علمی کشور که توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ گردیده، ایجاد ۲۰۰۰ شرکت دانش بنیان پیش بینی شده است.

این کارآفرین برتر ملی در پایان گفت: وجود یک ارتباط پویا میان دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان می تواند در شکل گیری اقتصاد دانش بنیان نقشی تعیین کننده داشته باشد و دانشگاه ها می توانند با انتقال دانش و فناوری به شرکت های دانش بنیان، سهم مهمی را در شکل گیری و توسعه شرکت های دانش بنیان ایفا کنند. وی تاکید نمود که اختصاص منابع برای شرکت‌های دانش بنیان کافی نبوده بلکه تغییر رویکرد دانشجویان و دانش آموختگان از کارجویی به کارآفرینی با بسترسازی، فرهنگ سازی، آموزش و مشاوره ضروری است تا کسب و کارهای کوچک و متوسط دانش بنیان، امکان رشد و توسعه پیدا کنند.

جشنواره با سخنان دکتر شیخ الاسلامی وزیر محترم کار ادامه یافت. وی با بیان این که تعداد پروژه‌های عمرانی در بخش‌های مختلف کشور روز به روز در حال افزایش است اظهار نمود:‌ امروزه همه کشور و آحاد جامعه پر تلاش، مصمم، با انگیزه و درحرکتی جهادی،پله‌های ترقی را طی می‌کنند تا ایران را رو به کمال برسانند.

مراسم با سخنان ریاست محترم جمهوری،جناب آقای دکتر احمدی نژاد ادامه یافت.ایشان در بخش هایی از سخنان خود
با اشاره به صحبتهای دکتر حبیبی، بر لزوم ایجاد یک انقلاب اقتصادی و تغییرات لازم در قانون کار تاکید نمود.
گفتنی است که در برگزاری جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر، ابتدا در جشنواره های استانی،از کارآفرینان برتر و برگزیده در بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی در سطح استانی تقدیر شده و در مرحله بعدی،منتخبین استانی پس از مراحل داوری برای حضور در جشنواره ملی معرفی شدند. موسسه فرزان پس از کسب عنوان کارآفرین برتر در بخش خدمات در استان تهران و دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره، به کسب عنوان کارآفرین برتر در سطح ملی نیز نائل آمد و با حضور ریاست جمهوری مورد تقدیر قرار گرفت.
جشنواره ملی امتنان از کارآفرینان برتر، با اعطای لوح و تندیس جشنواره از سوی وزیر محترم کار، قائم مقام محترم وزیر کار و جمعی دیگر از مسوولین به کارآفرینان برتر به پایان رسید.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها