Skip to content

سامانه تشخیص هوشمند نشانه های پزشکی راه اندازی شد

به همت موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان، “سامانه تشخیص هوشمند نشانه های بالینی” برای استفاده عموم راه اندازی شد. این سامانه بصورت رایگان از طریق پیام رسان تلگرام (Telegram)  و همچنین بصورت تحت وب در اختیار بیماران قرار دارد. این سامانه هم اکنون حدود ۱۱۰ نشانه پزشکی را در بر می گیرد.

هدف “سامانه تشخیص هوشمند”، اطلاع رسانی و تاکید بر اهمیت توجه به نشانه های پزشکی و در نتیجه تشویق به مراجعه صحیح و بموقع به پزشک و ارتقای سلامت فردی و جامعه است.  در این سامانه فرد می تواند نشانه های پزشکی خود مانند سردرد، درد اعضای بدن، اضطراب، افسردگی، سرگیجه، مشکلات خواب و … را مطرح نماید. سامانه، بصورت هوشمند، با طرح پرسش و ایجاد درخت تصمیم گیری، مشکل فرد را تحلیل و او را برای اقدام صحیح از جمله مراجعه به پزشک یا اورژانس راهنمایی می کند.

این سامانه به هیچ وجه  مداخلات درمانی ندارد و ضمن افزایش اطلاعات کاربر باعث هدایت صحیح و بموقع بسوی خدمات سلامت و اجتناب از اتلاف منابع نظام سلامت به دلیل مراجعات بیهوده و غیرضروری می شود.

الگوریتم های هوشمند این سامانه بر اساس جدیدترین یافته های پزشکی و اطلاعات منتشر شده توسط انجمن پزشکی امریکا (American Medical Association) به عنوان یکی از معتبرترین مراجع پزشکی دنیا طراحی شده است.

از ویژگیهای جالب این سامانه، استفاده از تلگرام برای سوال و جواب با کاربر است. سرعت بالای سامانه، از اتلاف وقت کاربر جلوگیری می کند. برای استفاده از سرویس تلگرام تشخیص هوشمند لینک زیر را در تلگرام جستجو کنید.
fereshtehsalamatBot@

کاربرانی که به تلگرام دسترسی ندارند می توانند با رایانه شخصی، از سرویس تحت وب تشخیص هوشمند استفاده نمایند. به این منظور می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

 http://arzyabi4.farama.net/login/?accname=intdef

هدف سامانه تشخیص هوشمند، اطلاع رسانی و تاکید بر اهمیت توجه به نشانه های پزشکی و در نتیجه تشویق به مراجعه صحیح و بموقع به پزشک و ارتقای سلامت فردی و جامعه است.

گرچه از بالاترین استانداردهای پزشکی و معتبرترین منابع به روز استفاده شده است، بهیچوجه نمی توان تشخیص ها را تضمین کرد و در هر شرایطی مراجعه به پزشک ضروری است. دانش پزشکی همواره در حال تغییر و تکامل است و ما مسئولیتی در برابر هر گونه نتایج احتمالی استفاده از این سامانه بر عهده نداریم.

همانطور که ذکر شد برای استفاده رایگان از خدمات این سامانه، عبارت fereshtehsalamatBot@ را در باکس جستجوی تلگرام (در بالای صفحه تلگرام خود) جستجو کنید.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها