Skip to content

راه اندازی سامانه تشخیص هوشمند نشانه های پزشکی/ دلیل ۱۱۰ نشانه پزشکی را در خود کشف کنید

سامانه تشخیص هوشمند نشانه های پزشکی راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان، «سامانه تشخیص هوشمند نشانه های بالینی» به همت این موسسه برای استفاده عموم در کل کشور راه اندازی شده است. این سامانه بصورت رایگان از طریق پیام رسان تلگرام (Telegram)  و همچنین بصورت تحت وب در اختیار بیماران قرار دارد. این سامانه هم اکنون حدود ۱۱۰ نشانه پزشکی را در بر می گیرد

هدف «سامانه تشخیص هوشمند»، اطلاع رسانی و تاکید بر اهمیت توجه به نشانه های پزشکی و در نتیجه تشویق به مراجعه صحیح و بموقع به پزشک و ارتقای سلامت فردی و جامعه است. در این سامانه، فرد می تواند نشانه های پزشکی خود مانند سردرد، درد اعضای بدن، اضطراب، افسردگی، سرگیجه، مشکلات خواب و … را مطرح نماید. سامانه، بصورت هوشمند، با طرح پرسش و ایجاد درخت تصمیم گیری، مشکل فرد را تحلیل و او را برای اقدام صحیح از جمله مراجعه به پزشک یا اورژانس راهنمایی می کند.
این سامانه به هیچ وجه مداخلات درمانی ندارد و ضمن افزایش اطلاعات کاربر، باعث هدایت صحیح و بموقع بسوی خدمات سلامت و اجتناب از اتلاف منابع نظام سلامت به دلیل مراجعات بیهوده و غیرضروری می شود.
الگوریتم های هوشمند این سامانه بر اساس جدیدترین یافته های پزشکی و اطلاعات منتشر شده توسطمراجع معتبر بین طراحی شده است.
از ویژگیهای جالب این سامانه، استفاده از تلگرام برای سوال و جواب با کاربر است. سرعت بالای سامانه، از اتلاف وقت کاربر جلوگیری می کند.
هدف سامانه تشخیص هوشمند، اطلاع رسانی و تاکید بر اهمیت توجه به نشانه های پزشکی و در نتیجه تشویق به مراجعه صحیح و بموقع به پزشک و ارتقای سلامت فردی و جامعه است.
در طراحی این سامانه، از بالاترین استانداردهای پزشکی و معتبرترین منابع به روز استفاده شده است اما به هیچ وجه نمی توان تشخیص ها را تضمین کرد و سازندگان معتقدند این سامانه، جنبه آگاهی رسانی دارد نه درمانی و در هر شرایطی، مراجعه به پزشک ضروری است.
بر اساس اعلام مراجع رسمی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این سامانه با هدایت صحیح بیمار و جلوگیری از مراجعات زاید پزشکی، می تواند به میزان ۲۰ درصد باعث کاهش هرینه های نظام سلامت شود.
کاربران برای استفاده رایگان از خدمات این سامانه، می توانند عبارت  fereshtehsalamatBot@ را در باکس جستجوی تلگرام (در بالای صفحه تلگرام خود) جستجو نمایند. کاربرانی که به تلگرام دسترسی ندارند می توانند با رایانه شخصی، از سرویس تحت وب تشخیص هوشمند نیز استفاده نمایند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها