Skip to content

نشست بررسی زمینه همکاری صندوق کارآفرینی امید و کانون ملی مراکز مشاوره کارآفرینی برگزار شد.

نشست پیگیری همکاری های صندوق کارآفرینی امید و کانون ملی مراکز مشاوره کارآفرینی با حضور دکتر نورالله زاده مدیرعامل و همچنین مدیران ارشد صندوق دکتر سرهنگی مدیر توسعه کارافرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر غلامرضا حبیبی دبیر کانون ملی برگزار شد و طی آن، در ارتباط با همکاری صندوق و کانون و بهره گیری از ظرفیت مراکز مشاوره کارآفرینی جهت حمایت از دریافت کنندگان تسهیلات صندوق، بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه که از سوی صندوق، مهندس اصحابی معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق و دکتر یوسفیان مدیر توانمندسازی بازار صندوق نیز حضور داشتند مدیرعامل صندوق، دیدگاه های خود را در ارتباط با ایفای نقش موثر مراکز برای حمایت از کارآفرینان و فعالان اقتصادی که از تسهیلات صندوق استفاده کرده اند تشریح کرد. وی ابراز امیدو.اری کرد که حضور مراکز باعث اثرات مثبت و ملموس در طرح های اقتصادی مورد حمایت صندوق شود. دکتر نورالله زاده بر اهمیت تخصصی سازی مراکز و افزایش کیفیت خدمات آنها تاکید نمود.

مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز، نقش مراکز را در اکوسیستم کسب و کار و کارآفرینی، نقشی مهم دانست. وی نکاتی را در ارتباط با ساختار و عملکرد مراکز و ضرورت ایفای نقش موثرتر آنها تشریح کرد.

دبیر کانون ملی مراکز، گزارشی از عملکرد و برنامه های کانون ملی مراکز مشاوره کارآفرینی ارائه کرد. وی گفت: هم اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز در ۶۰ شهر کشور مشغول ارائه خدمات مشاوره به کارآفرینان می باشند. دکتر حبیبی به ظرفیت بزرگ این مراکز و توانایی هر یک در عر صه های مختلف تاکید کرد و برگزاری بانشاط و پربار هفته کارآفرینی در سال جاری را علیرغم شرایط کشور و شیوع بیماری کوید-۱۹ انعکاسی از این توانمندی ذکر کرد. وی گفت: همکاری مراکز با صندوق در استان های مختلف، عامل تحقق بهتر اهداف صندوق در حمایت از کارآفرینان و زمینه ساز ارتقای کیفیت خدمات مراکز و تثبیت جایگاه آنها در اکوسیستم کارآفرینی است.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق نیز نکاتی را در ارتباط با تعرفه خدمات مراکز و نحوه همکاری دو طرف مطرح کرد.

مدیر توانمندسازی بازار در این جلسه ضمن تشریح روند پیگیری ها و مذاکرات صورت گرفته طی ماه های گذشته، تحلیلی از چگونگی همکاری صندوق با کانون و محورهای مهمتر آن ارائه کرد. وی نیز بر ضرورت ارتقای کیفیت خدمات مراکز مشاوره کارآفرینی تاکید کرد.

این جلسه پیرو حضور و سخنرانی مدیرعامل صندوق در همایش سالانه مراکز مشاوره در بهمن ۹۸ در تهران و جلسات هماهنگی بعد از آن، برگزار شد و مقرر شد برنامه همکاری های مشترک به شکل یک تفاهم نامه طی روزهای آتی پیگیری شود.

 

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها