Skip to content

انعقاد تفاهم نامه بین معاونت کارآفرینی وزارت کار، صندوق کارآفرینی امید و کانون مراکزمشاوره

تفاهم نامه سه جانبه ای میان معاونت کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق کارآفرینی امید و کانون سراسری مراکز مشاوره کارآفرینی به امضا رسید. این تفاهم نامه در ۲۰ دی ۹۹ به امضای دکتر عیسی منصوری معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، دکتر اصغر نوراله زاده مدیرعامل صندوق و مهندس محمود جانی درمیان رئیس کانون کشوری مراکز مشاوره کارآفرینی رسید.

هدف از این تفاهم نامه همکاری و هم افزایی منابع و امکانات در جهت توسعه کسب و کارهای خانگی، خرد و کوچک و متوسط با بهره گیری از ظرفیت خدمات مشاوره کارآفرینی می باشد.

محورهای مهم این تفاهم نامه بدین شرح است:

  • همکاری در زمینه مشاوره و تسهیلگری کسب و کار به دریافت کنندگان تسهیلات در سه مقطع قبل، همزمان و پس از دریافت تسهیلات
  • همکاری در زمینه ارزیابی طرح های توجیهی توسط مراکز مشاوره کارآفرینی با اخذ ضمانت حسن انجام کار
  • ایجاد پلتفورم آنلاین مشاوره های کسب و کار و کارآفرینی و بازاریابی و فروش محصولات
  • همکاری در زمینه آموزش و توانمندسازی کسب و کار
  • اجرای مطالعات توسعه بازار با شناسایی بر ظرفیت های منطقه ای و محلی
  • همکاری در زمینه اعتبارسنجی کارآفرینان
  • همکاری در زمینه رتبه بندی شرکت های مشاور و ارائه دهندگان خدمات کسب و کار

کانون کشوری مراکز مشاوره کارآفرینی، تشکل صنفی کشوری مراکز مشاوره کارآفرینی می باشد که رسالت آن سازماندهی و هماهنگی امور مراکز مشاوره کارآفرینی در سطح کشوری می باشد. این کانون متشکل از انجمن های صنفی استانی است. هم اکنون بیش از ۳۰۰ مرکز مشاوره کارآفرینی در ۳۱ استان و بیش از ۶۰ شهر کشور مشغول ارائه مشاوره و خدمات کارآفرینی می باشند.

مذاکرات مربوط به امضای این قرارداد از زمان حضور و سخنرانی دکتر اصفر نوراله زاده مدیرعامل صندوق در همایش سالانه مراکز مشاوره کارآفرینی آغاز شد و با امضای این قرارداد به نتیجه رسید.

مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی بازیگرانی مهم اما نوظهور در کشور می باشند و امضای این تفاهم نامه، گامی موثر برای تثبیت جایگاه مراکز در اکوسیستم کارآفرینی است.

 

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها