Skip to content

استعدادهای درخشان: تدوین برنامه راهبردی دراز مدت نخبگان

به گزارش خبرگزاری مهر معاون علمی ریاست جمهوری درباره ارائه تسهیلات به نخبگان در سال ۸۷ گفت: حمایتهای بنیاد ملی نخبگان در سال ۸۷ گسترش می یابد و امیدواریم در نیمه اول سال تمامی نخبگان و استعدادهای برتر جوان به طور کامل تحت پوشش درآیند. ضوابط مربوط به سایر نخبگان پژوهشگران و دانشمندان تدوین، ابلاغ و مقدمات اجرای آن فراهم شده و امیدواریم در سال جاری به اجرا در آید و شمار زیادی از نخبگان جوان ما نیز مورد حمایت قرار گیرند.

ابلاغ طرح شهاب توسط ریاست جمهوری 
رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: طرح شهاب ویژه استعدادهای برتر مدارس و ایجاد دفاتر بنیاد ملی نخبگان استانها به زودی توسط ریاست جمهوری ابلاغ می شود.

تدوین برنامه راهبردی دراز مدت نخبگان
وی از تدوین برنامه راهبردی دراز مدت نخبگان در کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته ضوابط مصوب شورای عالی  انقلاب فرهنگی درباره حمایت از نخبگان اجرا می شد. با توجه به اینکه باید نگاه جامعتری به نخبگان داشته باشیم و باید برنامه وسیعتری در سطح جهان برای حمایت از نخبگان ایرانی انجام شود، این برنامه نیز در سال جاری تدوین می شود و به عنوان بخشی از برنامه پنج ساله پنجم کشور و ذیل نقشه جامع علمی کشور به اجرا در می آید.

حمایت از ۲ هزار نفر عضو بنیاد ملی نخبگان در سال گذشته
واعظ زاده با بیان اینکه تمامی ۲ هزار نفری که در سال گذشته به عنوان نخبه و استعداد برتر شناسایی شدند مورد حمایت قرار گرفتند افزد: افرادیکه به عنوان استعداد برتر و نخبه شناخته می شوند، همزمان از تهسیلات بنیاد ملی نخبگان نیز استفاده می کنند و حداقل از یک حمایت معنوی و مادی بنیاد برخوردار شدند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا نخبگان دانشگاه آزاد نیز مشمول حمایتهای بنیاد ملی نخبگان می شوند گفت: داشجویان دانشگاه آزاد مشمول برخی از ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حمایت می شوند و در این ضوابط مانند برگزیدگان جشنواره خوارزمی، المپیادهای علمی و مخترعان دارای نوآوری برجسته تفاوتی بین دانشجویان دانشگاه آزاد و دانشگاههای سراسری وجود ندارد اما در برخی ضوابط دیگر مانند نخبگان دارای رتبه های برتر کنکورهای سراسری، شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرده است که نخبگان باید از دانشجویان دانشگاههای سراسری باشند.

اعزام تمامی نخبگان و استعدادهای برتر به سفر حج
رئیس بنیاد ملی نخبگان از اعزام تمامی نخبگان و استعدادهای برتر به سفر حج خبر داد و گفت: به تمامی نخبگان سفر حج هداء می شود. امسال اولین کاروان به این سفر نایل شدند و امیدواریم تمام نخبگانی که تا کنون شناسایی شده اند، در سال جاری از این سقر برخوردار شوند.

خبرهای تصویری