Skip to content

آموزش پژوهش: پذیرش دانشجوی دکتری پژوهشی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پذیرش دانشجوی دکتری پژوهشی در سال آینده خبر داد و گفت: این طرح با هدف انجام پژوهشهای کاربردی برای رفع مشکلات جامعه اجرایی می شود که باب بزرگی را در راستای ارتباط گسترده تر دانشگاهها با صنایع می گشاید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی زاهدی امروز در جشنواره تقدیر از برترینهای علم و فناوری در سالن اجلاس سران با تأکید بر اینکه ایران توان رسیدن به مرجعیت علمی را دارد، گفت: به عنوان مسئول و فردی که با تحقیق سر و کار دارد در اینجا اعلام می کنم که ما کمربندهای خود را در حوزه پژوهش می بندیم و مسیر را طی خواهیم کرد که در کمترین زمان ممکن به مرجعیت علمی دست یابیم.

آخرین وضعیت نقشه جامع علمی کشور
وی با اشاره به رسیدن ایران به مقام اول علمی در منطقه که در چشم انداز بیست ساله به آن اشاره شده است، گفت: نقشه جامع علمی کشور مراحل نهایی خود را طی می کند و ۲ گروه بر روی آن تلاش می کنند تا پس از اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دریافت کرد به اجرا درآید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه پنجم توسعه گفت: برخی احکام علم و فناوری در رابطه با برنامه پنجم توسعه تدوین شده است که تأکید بر ایجاد خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان یکی از این برنامه ها است.

وی توجه جدی به پارکهای علمی و شرکت های مستقر در این پارک ها را یکی دیگر از موارد مهم برنامه ذکر کرد و گفت: دولت لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان را به مجلس ارائه خواهد کرد تا در برنامه پنجم نیز توجه به پژوهشگران و فناوران یکی از اولویت ها به شمار آید.

صد در صد به فناوری ساخت ماهواره دست یافته ایم
زاهدی پرتاب موفقیت آمیز کاوشگر ۲ و طراحی و ساخت ماهواره مصباح را یکی از دستاوردهای پژوهشی سالهای اخیر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر صد در صد به فناوری ساخت ماهواره دست یافته ایم. مصباح ۲ نیز توسط محققان داخلی طراحی شده و آمادگی ساخت آن را داریم.

وی با بیان اینکه ما از ۳ صدم تولیدات علمی جهانی به ۳ دهم رسیده ایم گفت: در روزهای آتی تعداد تولیدات علمی ایران از مرکز ۱۳ هزار نیر عبور می کند.

وزیر علوم میزان اختراعات در سه سال اخیر را ۳ برابر میزان اختراعات در ۲۷ سال اخیر عنوان کرد.
وی رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها، نمایه سازی استنادی ISC، راه اندازی جشنواره فارابی، تغییر و اصلاح آئین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی را به عنوان فعالیتهایی ذکر کرد که وزارت علوم در دولت نهم برای سرعت بخشیدن به تولیدات هدفمند علمی انجام داده است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها