Skip to content

اخبار دانشگاهی: تقویت دانشگاههای مناطق دورافتاده سیاست آتی وزارت بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه ریزی برای تقویت دانشگاههای مناطق دور افتاده خبر داد.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران افزود: نخستین برنامه کاری ما برای دانشگاهها این است که هر چه می توانیم برنامه های آموزشی را تقویت کنیم و با توجه به اینکه همه دانشگاهها در یک سطح نیستند، کاری کنیم که سطح علمی و آموزشی دانشجویان را به هم نزدیک کنیم.

وی اضافه کرد: برای این کار باید امکاناتی که در دانشگاههای مناطق دور افتاده وجود دارد بالسویه تقسیم شود.

دکتر وحیددستجردی اضافه کرد: سعی داریم رشته های تحصیلات تکمیلی و کارهایی که به ارتقای تحصیلات دانشجویان منجر می شود و همچنین مسائل رفاهی و فرهنگی دانشجویان را مورد رسیدگی قرار دهیم.

وزیر بهداشت در خصوص برنامه های وزارت بهداشت اضافه کرد: وزارت بهداشت سعی دارد همه وظایفی که مربوط به این وزارتخانه است را به خوبی انجام دهد و تمام کارهایی که باید پیش ببریم را به خوبی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: سعی می کنیم در مورد بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به دلیل گستردگی آن در کل کشور، مسائل کشور درست دیده شود و اعتبارات لازم را اختصاص دهیم و کم و کسری ها را جبران کنیم.

دکتر دستجردی تاکید کرد: سعی داریم آن بخشی از وظایف وزارت بهداشت که طی سالهای گذشته از آن کنده شده و به مراکز دیگر داده شده است به این وزارتخانه برگردد و تولیت آن برعهده وزارت بهداشت قرار گیرد.

وزیر بهداشت در خصوص برنامه های آموزش در حوزه علوم پزشکی گفت: سعی داریم سطح و عمق آموزش پزشکی را افزایش دهیم و بر این اساس باید رشته ها و تحصیلات تکمیلی را توسعه دهیم و کیفیت آموزش را در دانشگاههای خود بالا ببریم و از سوی دیگر در دانشگاههای دور افتاده تر نیز دسترسی را از طریق آموزش از راه دور بالا ببریم.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها