Skip to content

اخبار دانشگاهی: اعلام نیاز دانشگاه های کشور برای جذب شش هزار عضو هیئت علمی

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اعلام نیاز جذب شش هزار عضو هیئت علمی و استاد از سوی دانشگاه های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر دکتر حسین نادری منش در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان اظهار داشت: با توجه به سیاست های جدید وزارت علوم در جذب اعضا هیئت علمی و اساتید تا کنون دانشگاه های سراسر کشور از اعلام نیاز برای جذب شش هزار عضو هیئت علمی خبر داده اند.

وی ادامه داد: در راستای متمرکز کردن جذب اساتید و همچنین جذب افراد با رتبه های برتر علمی، سیستمی جامع طراحی و تدوین شده و از ابتدای سال جاری به تمامی دانشگاه های سراسر کشور اعلام شد که نیازهای خود را در این بخش به مرکز اعلام کنند که تا کنون دانشگاه های کشور از نیاز به جذب شش هزار عضو هیئت علمی و استاد خبر داده اند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: وزارت علوم تلاش می کند که با بررسی این میزان نیازها در یک پروسه مشخص اقدام به جذب اساتید نماید که بهره گییری از افراد توانمند با درجه های علمی بالاتر و جذب آنها جزو سیاست های اصلی این وزارت خانه به شمار می رود.

دکتر نادری منش با اشاره وضعیت کنونی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر شمار دانشجویان در حال تحصیل در کشور به بیش از ۳.۵ میلیون نفر رسیده است که این افراد در قالب ۲۰۰ هزار موسسه آموزشی در حال فراگیری علم و دانش هستند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش معاونین آموزشی مراکز آموزش عالی کشور در استان کردستان، بیان داشت: این همایش هر سال دو بار و به میزبانی یکی از استانهای کشور برگزار می شود و خوشبختانه این بار دانشگاه کردستان به عنوان میزبان انتخاب شده و تلاش می شود که در مدت دو روز همایش مباحث مربوط به برنامه های جدید این وزارتخانه و همچنین اهداف بخش آموزش عالی در کوتاه مدت و بلند مدت مطرح و مورد بحث و بررسی شرکت کنندگان قرار گیرد.

سی و نهمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور ۱۹ و ۲۰ خرداد ماه در دانشگاه کردستان برگزار می شود.

در این همایش که با حضور حسین نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود، مباحثی همچون وضعیت مطلوب نیروی انسانی در آموزش عالی، باز تعریف ماموریتهای آموزش عالی، نقش نخبگان در آمایش آموزش عالی، وضعیت موجود آمار آموزش عالی، تبیین مبانی ارزشی در آموزش عالی و طرح جامع آموزش عالی مورد بررسی و تبادل نظر شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها