Skip to content

اخبار دانشگاهی: اقتصاد دانش بنیان در دانشگاهها وجود ندارد.

ساری – خبرگزاری مهر: رئیس جهاد دانشگاهی کشور با تاکید بر تقویت علم آموزی در دانشگاههای کشور گفت: اقتصاد دانش بنیان اکنون در دانشگاههای کشور وجود ندارد.
دکتر محمد حسین یادگاری در نهمین گردهمایی سراسری اشتغال جهاد دانشگاهی در مجتمع رفاهی وزارت کشور افزود: جهاد دانشگاهی با مسئولیت پیگیری انقلاب فرهنگی در سال ۵۹ در کشور تاسیس شده است.
وی اظهار داشت: این نهاد علمی پژوهشی کشور با گذشت سی و یک سال از انقلاب اکنون در رشته های مختلف علوم پایه، پژشکی، فنی و مهندسی و هنر اقدامات پژوهشی فراوانی صورت داده است.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور تولید علم و ارتقاء بخش فناوری دانشگاهها از دغدغه های اساسی مسئولان نظام است، تصریح کرد: باید با تغییر زیرساخت ها در بخشهای مدیریت، آموزش، پشتیبانی و پژوهش دانشگاهها، این مهم را محقق کرد.
دکتر یادگاری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید در داخل دانشگاه حضور داشته باشد به رسالت اساسی خود عمل کند، یادآور شد: با تحقق این مهم، بسیاری از خروجی های دانشگاه جذب بازار کار و صنعت و تولید می شوند.
وی با تاکید بر استفاده دانشگاهیان از اساتید، مبتکران و اندیشمندان جهاد دانشگاهی افزود: برای داشتن جهاد دانشگاهی فعال و پویا نیازمند توسعه زیرساختهای پژوهشی و آموزشی دانشگاهها هستیم.

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم و جدی استان، ایجاد اشتغال در جامعه است، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با استفاده از ظرفیت های اساسی خود باید فرهنگ کارآفرینی را در شمال کشور ترویج دهد.

وی با بیان اینکه مازندران دارای بیشترین موسسات دانشگاهی غیرانتفاعی در کشور است، تعداد دانشجویان استان را ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: باید برای اشتغال فارغ التحصیلان بیکار فکری اساسی کرد.

استاندار مازندران با تاکید بر استفاده از دانش بومی محققان و پژوهشگران جهاد دانشگاهی برای احداث کارخانجات زباله سوز در شهرهای مازندران گفت: با صرف اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی این تاسیسات در شهرهای نوشهر و ساری احداث می شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها