Skip to content

اخبار دانشگاهی: برگزاری نخستین اجلاس روسای دانشکده های‌ پزشکی جهان اسلام در ایران

نخستین اجلاس دانشکده های پزشکی عضو سازمان کنفرانس اسلامی ۸ تا ۱۱ خردادماه در جزیره کیش به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر دکتر مرضیه وحید دستجردی افزود: سازمان کنفرانس اسلامی دارای ۵۴ عضو است که از این میان ۴۰ کشور دارای دانشکده و دانشگاه پزشکی هستند که روسای این دانشکده ها به مدت ۴ روز در جزیره کیش گردهم می آیند.
مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به نامگذاری سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی از سوی مقام معظم رهبری، یاد آور شد: یکی از نمونه های انسجام اسلامی، همکاری های مشترک علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی با یکدیگر است. تبادلات علمی بخصوص در زمینه علوم پزشکی در میان دانشگاههای جهان اسلام و تبادل استاد و دانشجو در این دانشگاهها و انجام کارهای تحقیقاتی نیز از دیگر مصادیق انسجام اسلامی است.
وی اضافه کرد: نحوه ارتقای همکاری های فی مابین و استفاده از دستاوردهای مختلف علمی کشورهای اسلامی از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس است. کشورهای اسلامی جمعیت زیادی از جهان را تشکیل می دهند و لازم است مسائل مختلفی که این کشورها با آن مواجه هستند، به کمک ایجاد شبکه های تحقیقاتی و نظام رتبه بندی و تحولات آموزش پزشکی حل شود.
دکتر مرضیه وحید دستجردی گفت: همچنین این اجلاس زمینه مناسبی را برای توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با برخی از کشورهای اسلامی که نیازمند همکاری های تحقیقاتی این دانشگاه هستند فراهم می کند.
مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین در اظهارنظری دیگر با اشاره به ارتباطات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه های دیگر کشورها گفت: با بسیاری از دانشگاههای انگلیس، فرانسه، اتریش، آمریکا، آلمان، سوئد، تایوان و سنگاپور قراردادهای مشترک و تفاهم نامه آموزشی به امضا رسیده و همچنین با کشورهای مالزی، کویت و عمان برنامه علمی مشترک آغاز کرده ایم .
وی افزود: تبادل استاد و حضور اساتید برجسته خارجی در دانشکده بهداشت و ایجاد دوره مشترک در دانشکده داروسازی از دیگر برنامه های توسعه روابط آموزشی با کشورهای دیگر است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها