Skip to content

اخبار دانشگاهی: تجاری سازی اولین محصول دارویی دانشگاه آزاد

رییس مرکز تحقیقات واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی از ورود اولین محصول دارویی تجاری سازی شده این واحد دانشگاهی به بازار تا دو ماه آینده خبر داد.
دکتر مهناز قمی به سابقه شکل گیری کمیته محصولات دارویی و بهداشتی در واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد از سال گذشته اشاره کرد و گفت: این کمیته با حضور استادان واحد علوم دارویی که در زمینه فرمولاسیون و آنالیز دارو، دارای سابقه فعالیت و ارتباط با صنعت بودند و برخی کارشناسان متخصص در این حوزه تشکیل شده است.

وی افزود: کمیته محصولات دارویی و بهداشتی تاکنون حدود ۱۲ جلسه تشکیل داده و قرار شد واحد علوم دارویی بر روی تولید یک یا چند محصول متمرکز و فعال شود و این محصولات را به تدریج و در دوره های کوتاه و بلند مدت تولید و وارد بازار کند.

عضو هیات علمی واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: اولین محصولی که برای تولید در کوتاه مدت، مورد توافق کمیته محصولات دارویی و بهداشت قرار گرفت یک دهان شویه بود.

وی ادامه داد: به دنبال این تصمیم، رایزنی هایی با شرکت های تولید کننده دهان شویه انجام گرفت و با یکی از شرکت های معتبر مکاتباتی شد که فرمولاسیون دو محصول تولیدی این شرکت نیاز به اصلاح داشت.

به گفته دکتر قمی، با فعالیت های تحقیقاتی و آزمایشگاهی متخصصان واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد، فرمولاسیون این دهان شویه اصلاح و بهینه شده و تا یکی دو ماه آینده روانه بازار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دهان شویه، اولین محصول مشترک دانشگاه آزاد و صنعت در زمینه تولید محصولات دارویی و بهداشتی محسوب می شود، گفت: خوشبختانه با تشویق و حمایت هایی که از شرکت های دانش بنیان آغاز شده است، شاهد هموار شدن مسیر تجاری سازی فناوری هستیم و امیدواریم با تسهیل قوانین، پیوند مستحکمی میان دانشگاه و صنعت برقرار شود.

دکتر قمی به همکاری مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه آزاد با وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در زمینه خدمات آنالیز دارو، مواد دارویی، غذایی، بهداشتی و مکمل ها همکار وزارت بهداشت هستیم، در زمینه تست های سم شناسی نیز فعالیت خوبی آغاز کرده ایم و مجوزهای بهداشتی محصول تولیدی واحد علوم دارویی نیز از طرف وزارت بهداشت تایید می شود.

وی خاطرنشان کرد: در کمیته محصولات دارویی و بهداشتی، برخی محصولات مثل خمیردندان های خاص و محصولات مو با مصارف خاص نیز در دستور کار قرار دارد اما هدف نهایی ما تولید دارو است.

رییس مرکز تحقیقات واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد، وجود هیات علمی خبره و متخصص، دانشجویان فعال تحصیلات تکمیلی و پایان نامه های فراوان را از جمله پتانسیل های این واحد دانشگاهی برای تجاری سازی محصولات دارویی و بهداشتی مورد نیاز کشور عنوان کرد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها