Skip to content

اخبار دانشگاهی: ثبت ۴هزار مقاله دانشگاه آزاد توسط ISI

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی لازمه ورود به عرصه رقابت جهانی را فعالیتهای پژوهشی مبتنی بر تولید علم و فناوری و کسب درآمد از طریق این فعالیتها عنوان کرد و گفت: ۴ هزار مقاله دانشگاه آزاد اسلامی در ISI به ثبت رسیده است.
، فریدون رهنمای رودپشتی در هفتمین گردهمایی سراسری معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تدبیر و ثبات مدیریتی را از جمله عوامل اصلی موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و اظهارداشت: دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر کیفیت پژوهشی و با تدوین جهت گیریهای اساسی همراه با سیاستها و برنامه ریزی در جهت بهره مندی کامل از پتانسیل واحدها و مراکزآموزشی خود پیش می رود.
وی با تاکید بر وجود ۴ هزار مقاله دانشگاه آزاد اسلامی در ISI ، به چاپ این مقالات در معتبرترین ژورنالهای دنیا اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۲۵ مجله دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجوز بوده و ۷۲ مجله نیز در حال اخذ رتبه در وزارت علوم تحقیقات و فناوری هستند.

دکتر رهنمای رودپشتی از ایندکس ۱۰ مجله دانشگاه آزاد اسلامی توسط ناشر بین المللی اشپرینگر خبر داد و تاکید کرد که ۳۰ درصد تولیدات علمی کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت ۲۶ مرکز رشد فعال در دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: در این رابطه دو مرکز در شاخه پزشکی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه دیتاسنتر دانشگاه آزاد اسلامی جزء ۱۰ دیتاسنتر کشور است، خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما دانشگاه آزاد اسلامی تنها مرکزی است که با مجوز آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت می کند و در بخش سلامت، دارو و درمان بسیار پرکاربرد است.
دکتر رهنمای رودپشتی همچنین خواستار حمایت هرچه بیشتر برای تسریع فرایند مکانیزاسیون و بسترسازی جذب منابع برون دانشگاهی و رفع موانع حقوقی، قانونی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی شد و گفت: ساختار معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی باید متناسب با توسعه فعالیتهای این بخش اصلاح شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها