Skip to content

اخبار دانشگاهی: حمایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شرکتهای تعاونی دانش بنیان

تهران – رئیس مرکز رشد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :‌این مرکز آمادگی همه جانبه در حمایت از راه اندازی و فعالیت شرکت های تعاونی دانش بنیان را دارد.
دکتر علی بدیعی باتریک با اشاره به اینکه امسال با عنوان تولید ملی حمایت ازکار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است اظهار داشت :‌یکی از رویکردهای این مرکز حمایت از مخترعان ، شرکت های دانش بنیان و شرکت های تعاونی است و فارغ التحصیلان دانشگاه ، اعضاء هیئت علمی و کارشناسان دانشگاه در اولویت راه اندازی شرکتهای تعاونی دانش بنیان قرار دارند .
وی گفت : ارتباط میان فناوری و صنعت ، بازاریابی ، همکاری برای نگارش طرح های توحیه اقتصادی ، کارگاه های آموزشی کسب و کار ، آموزش و اطلاع رسانی ، ثبت اختراع ، اعطای تسهیلات مالی مناسب از طریق صندوق غیر دولتی سلامت ثامن از جمله خدماتی است که به شرکتهای زیر پوشش این مرکز ارائه می شود .
دکتر بدیعی باتریک اضافه کرد : تاسیس شرکت های تعاونی دانش بنیان یکی از سیاست های جدید دانشگاه در راستای تشویق و حمایت از دانشگاهیان برای به فناوری رساندن پژوهش و تحقیق به شمار می رود .
وی اظهارداشت :‌با توجه به پتانسیل های مناسبی که در دانشکده های زیر پوشش دانشگاه وجود دارد ایجاد شرکتهای تعاونی دانش بنیان در زمینه دارویی و آرایشی، فناوری حوزه سلامت از جمله تولید نرم افزارهای حوزه علوم پزشکی و تجهیزات پزشکی گام مهمی در راستای تولید ملی خواهد بود .
رئیس مرکز رشد و فرآوردهای دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت : یکی از مزایای این طرح این است که اعضاء هیئت علمی تمام وقت هم می توانند در این شرکت ها وارد شوند و تا کنون مقدمات راه اندازی در چند دانشکده آغاز شده و در دیگر واحدها نیز راه اندازی می شود.
دکتر بدیعی باتریک خاطر نشان کرد :‌شرکتهای تعاونی دانشگاه علاوه بر حمایت مالی و اعطای تسهیلات توسط صندوق ثامن از مزایایی همچون معافیت ۱۵ ساله مالیاتی ،‌معافیت های گمرکی و اعطای تسهیلات اداره تعاون نیز بهره مند می شوند .

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها