Skip to content

اخبار دانشگاهی: سرانه تولید مقاله ISI استادان صنعتی شریف از ام آی تی آمریکا بیشتر است.

رییس دانشگاه صنعتی شریف ضمن اشاره به رشد شاخص های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه طی چهار سال گذشته گفت: سرانه تولید مقاله ISI استادان صنعتی شریف، سه مقاله در سال است درحالیکه این تعداد در دانشگاه ˈام آی تیˈ آمریکا ۱.۹ گزارش شده است.

دکتر رضا روستا آزاد در نشست خبری گفت: میزان ارجاع به مقالات استادان دانشگاه صنعتی شریف نیز حدود ۶۰ است که عدد خوبی محسوب می شود و این شاخص در حال رشد است.

وی با رد برخی ادعاها که در طول مدیریت چهار ساله وی در دانشگاه صنعتی شریف، رتبه این دانشگاه نزول داشته است، خاطرنشان کرد: تا شش هفت سال قبل، صنعتی شریف در رتبه بندی های بین المللی حتی جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا هم نبود اما از سال ۸۹ (ابتدای ریاست وی بر دانشگاه) جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت.

دکتر روستا آزاد ادامه داد: در این مدت حدود ۲۵۰ رتبه ارتقا پیدا کرده ایم و براساس گزارش موسسه بین المللی ˈتایمزˈ که از معتبرترین موسسات رتبه بندی جهانی است الان در بازه ۲۵۰ تا ۲۷۰ دانشگاه برتر دنیا هستیم.

وی با استناد به گزارش های موسسه تایمز یادآور شد: در سال ۲۰۱۲ رتبه بین المللی دانشگاه صنعتی شریف، حدود ۳۵۰ بود که در جدیدترین گزارش ها که مربوط به سال ۲۰۱۳ است این جایگاه بیش از ۷۰ رتبه ارتقا یافته است.

** دانشگاه صنعتی شریف، انتخاب ۹۸ نفر از ۱۰۰ نفر اول کنکور است

دکتر روستا آزاد با بیان اینکه طی چهار سال گذشته، رکورد انتخاب ۹۸ نفر از میان ۱۰۰ رتبه برتر کنکور به دانشگاه صنعتی شریف اختصاص یافته است، گفت: این امر نشانگر اعتماد خانواده ها و جوانان ایرانی نسبت به کیفیت آموزش های این دانشگاه است.

**افزایش ۱۳ برابری حجم قراردادهای صنعت با دانشگاه صنعتی شریف

وی درخصوص فعالیت های دانشگاه صنعتی شریف در زمینه ارتباط با صنعت نیز اظهار کرد: حجم قراردادهای صنعتی شریف با بخش های مختلف صنعتی در سال ۸۹ حدود پنج میلیارد ریال بود که این رقم در سال گذشته به ۶۵ میلیارد تومان رسید.

دکتر روستا آزاد بیان داشت: در شرایط رکود و تورم سال های گذشته، اگر حجم قراردادهای صنعت با دانشگاه کاهش می یافت جای تعجب نداشت اما خوشبختانه نه تنها شاهد کاهش نیستیم بلکه افزایش ۱۳ برابری در این زمینه داشتیم.

وی بیرون آمدن هزار شرکت دانش بنیان از درون دانشگاه صنعتی شریف، تاسیس سالانه ۱۰ شرکت دانش بنیان و دو مینی پارک علم و فناوری و برج فناوری را از جمله اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه طی سال های اخیر عنوان کرد.

**مجوز ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف صادر شد

رییس دانشگاه صنعتی شریف از صدور مجوز ایجاد پارک علم و فناوری این دانشگاه در وزارت علوم خبر داد و گفت: ما متقاضی تاسیس پارک در وسعت پنج هکتار بودیم اما مسوولان پژوهشی وزارت علوم اعلام کردند به دلیل پتانسیل های صنعتی شریف، مجوز تاسیس این پارک در محدوده ۳۵ هکتاری خواهد بود.

وی توضیح داد: بخشی از پارک علم و فناوری صنعتی شریف در محدوده شهرک قدس (قلعه حسن خان) به وسعت ۲۰ هکتار احداث خواهد شد و ۱۰ هکتار آن هم در طرح جامع پردیس پژوهش و فناوری دانشگاه واقع در منطقه ۲۲ پیش بینی خواهد شد.

دکتر روستا آزاد درباره طرح کلان ملی ˈ توربین های گازیˈ که با محوریت دانشگاه صنعتی شریف اجرا می شود نیز گفت: این طرح برای موتورهای جت هواپیما، توربین های برق و کمپرسورهای گاز کاربرد دارد و یکی از مجموعه های نفتی، سرمایه گذار و بهره بردار آن است که با وجود محدودیت منابع مالی و بازبینی و تغییرات طرح های کلان، خوشبختانه رو به پیشرفت است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها