Skip to content

اخبار دانشگاهی: شورای راهبردی پژوهش دانشگاه آزاد به زودی راه اندازی می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل شورای راهبردی پژوهش این دانشگاه در آینده ای نزدیک خبر داد.

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی، افق معاونت پژوهشی این دانشگاه را بسیار روشن توصیف کرد و گفت: براساس نظر رییس دانشگاه، شورای راهبردی یا شورای عالی پژوهش با حضور افراد برجسته حوزه در کنار دیگر شوراهای راهبردی تشکیل می¬ شود.

وی افزود: براساس ماموریتی که از سوی رئیس دانشگاه آزاد به ما محول شده است موظف شدیم تا طرح جامع و یکپارچه دانشگاه را برای پژوهش و فناوری تهیه کنیم و از همین رو با همکاری اعضای هیات علمی و مدیران، در حال تدوین این برنامه هستیم.

به گفته دکتر واشقانی فراهانی، در صورت عملیاتی شدن برنامه جامع پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد، گام بسیار بزرگی در ارتقای سطح فعالیت های تحقیقاتی دانشگاه برای تبدیل شدن به یک دانشگاه تراز اول در سطح ملی و بین المللی برداشته خواهد شد.

وی یادآور شد: برای نخستین بار در سطح کشور دفتری به نام دفتر تجاری کردن نتایج پژوهشی زیر نظر مستقیم ریاست دانشگاه ایجاد شده است.

دکتر واشقانی افزایش کیفیت را رویکرد جدید دانشگاه آزاد خواند و گفت: توجه به تحصیلات تکمیلی، تبدیل علم به ثروت از طریق ایجاد مراکز رشد و راه اندازی شرکت های دانش بنیان در راستای سیاست کیفی سازی دانشگاه آزاد در دستورکار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تشکیل شورای راهبردی اقتصاد دانش بنیان یکی از شاخص های ارتقای کیفی دانشگاه به شمار می آید، افزود: برای اجرایی کردن این طرح در حال تعامل نزدیک با دستگاه های اجرایی و ایجاد درآمد از محل پروژه های برون دانشگاهی هستیم تا بتوانیم نیازهای صنعت و جامعه را برآورده کنیم که تاکنون تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به امضا رسیده و درحال اجرا است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها