Skip to content

اخبار دانشگاهی: معرفی برترین دانشگاه های دنیا؛ هاروارد در صدر دانشگاه های جهان

براساس جدیدترین آمار جهانی که در اکتبر سال گذشته منتشر شد، دانشگاه هاروارد همچنان در صدر قرار دارد و دو دانشگاه انگلیسی کمبریج و آکسفورد پس از دانشگاه هاروارد در جایگاه دوم و سوم بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفتند. دیگر دانشگاه های لیست ۱۰ دانشگاه برتر به آمریکا اختصاص داشت. این در حالی است که موقوفات دانشگاه هاروارد با رقمی معادل ۲۶ میلیارد دلار، از رقم کل وجوه متعلق به دانشگاه های انگلیس فراتر رفته و در راس جدول قرار دارد، با این حال تفاوت اهدایی های این دانشگاه در مقایسه با دانشگاه کمبریج از ۱۳ درصد در سال ۲۰۰۵ به ۳ درصد در سال ۲۰۰۶ کاهش یافته است.
انگلیس در سال گذشته ۳ دانشگاه خود را در جایگاه ۱۰ دانشگاه برتر جهان جای داد. بر این اساس کالج “امپریال لندن” از جایگاه سیزدهم به نهم و دانشگاه های “کالج لندن” و کالج “کینگ لندن” به ترتیب به جایگاه های بیست و پنجم و چهل و ششم ارتقاء یافتند.
این رتبه بندی برپایه بررسی نشریه THES از میان ۳ هزار و ۷۰۳ محفل آکادمیک در سراسر جهان برای انتخاب ۳۰ دانشگاه برتر در زمینه های پژوهشی مبتنی بود. در این ارزیابی، اطلاعات گردآوری شده از ۷۳۶ کارفرمای تحصیل کرده در سراسر جهان، همچنین تعداد اساتید و دانشجویان در دانشگاه ها، میزان موفقیت دانشگاه ها در جذب دانشجویان خارجی و شهرت جهانی دانشگاه ها مورد توجه قرار گرفته است.
دانشگاه های ۳۰ کشور مختلف در فهرست ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان حضور داشتند که از آن میان دانشگاه های چین در سال گذشته شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه بودند. از کشورمان ایران هیچ دانشگاهی در این لیست دیده نمی شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها