Skip to content

اخبار دانشگاهی: پیشنهاد جدید سریلانکا به دانشگاههای برتر دنیا

دولت سریلانکا در نظر دارد برای بالا بردن سطح علمی خود با اختصاص تسهیلات ویژه ای دانشگاههای برتر دنیا را برای راه اندازی شعبه در این کشور ترغیب کند.

وزیر آموزش عالی سریلانکا گفت:  قصد داریم با ارائه پیشنهاد زمین رایگان و فاقد مالیات برای بنای ساختمان دانشگاهی به دانشگاههای برتر دنیا آنها را تشویق به راه اندازی شعبات خود در سریلانکا کنیم.

مقامات دولت سریلانکا از میان ۱۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا این طرح جدید را با ۲۳ موسسه آموزشی در میان گذاشته و تعداد ۱۵دانشگاه با این طرح موافقت کرده اند.

دولت این کشور تضمین کرد برای دانشگاههایی که تمایل به راه اندازی شعبات خود خارج از پایتخت این کشور مانند شهرهای شمالی سریلانکا، جافنا و کندی دارند تسهیلات ویژه ای در نظر گیرد.

دانشگاه موناش استرالیا، دانشگاه ایالتی پکن چین، دانشگاه پزشکی مانگالور هند و دانشکده مُد لندن در میان دانشگاههایی هستند که موافقت خود را برای راه اندازی شعبات در این کشور اعلام کردند.

چین و هند نیز با اعلام علاقمندی خود تاکید کردند که این طرح جدید در حدود ۳۰ درصد ورودیهای آنها را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش لانکا آنلاین، با حمایت دولت سریلانکا ۲۰ درصد دانشجویان ورودی بدون پرداخت شهریه امکان حضور در شعبات دانشگاههای خارجی معتبر سریلانکا را خواهند داشت.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها