Skip to content

اخبار فرزان: نقشه توسعه کارآفرینی کشور به تصویب شورای عالی اشتغال کشور رسید.

نقشه توسعه کارآفرینی کشور به تصویب شورای عالی اشتغال کشور رسید. در نشست شورا، دکتر غلامرضا حبیبی نماینده کارآفرینان در شورای عالی اشتغال کشور بر ضرورت اهتمام ویژه بر ارزش آفرینی دانش بنیان و حمایت از شرکتهای دانش بنیان و همچنین نقش مراکز کارآفرینی در کارآفرینی سازمانی تاکید نمود.
نقشه توسعه کارآفرینی کشور به تصویب شورای عالی اشتغال کشور رسید. در این نشست که به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان وزارتخانه ها، بانکها و همچنین نمایندگان کارآفرینان، کارفرمایان و کارگران و جمعی دیگر از نمایندگان دستگاه های اجرایی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد علاوه بر تصویب نقشه توسعه کارآفرینی کشور، پرداخت ۴۵ هزار میلیارد تومان منابع بانکی به اشتغال کشور و الگوی استانی توزیع آن در سال ۱۳۹۱ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه دکتر غلامرضا حبیبی نماینده کارآفرینان در شورای عالی اشتغال کشور نظرات خود  را در مورد نقشه توسعه کارآفرینی کشور مطرح کرد.
مدیرعامل موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان ضمن اشاره به یک از اهداف کمی این سند مبنی بر تامین بیش از ۵۰ درصد از GDP کشور از محل ارزش آفرینی، نوآوری و تجاری سازی علم و فناوری در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی، ضرورت حمایت از کارافرینی دانش بنیان و شرکتهای فعال در این عرصه را یادآور شد.
نماینده کارآفرینان در شورای عالی اشتغال کشور افزود: در جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر در سال ۹۰ که با حضور وزیر محترم کار و ریاست محترم جمهور برگزار شد آقای رئیس جمهور قول دادند که صندوق نوآوری و شکوفایی بزودی فعال خواهد شد. وی این صندوق را پشتوانه مهمی برای تامین مالی کارآفرینان دانش بنیان دانست و خواستار تسریع در عملکرد این صندوق و اختصاص منابع آن به شرکتهای دانش بنیان شد.
کارآفرین برتر ملی و استان تهران با اشاره به راه اندازی دفاتر کارآفرینی در دستگاه های اجرایی پیشنهاد کرد مراکز مشاوره کارآفرینی در بخش خصوصی که راه اندازی آنها از مصوبات جلسات گذشته شورای عالی اشتغال کشور بوده است نقش این دفاتر را بر عهده گیرند. وی این تدبیر را باعث اجتناب از بزرگتر شدن بدنه دولت و خودش را نوعی کارآفرینی در بخش خصوصی دانست. وی همچنین بر ضرورت اهتمام به بحث کارآفرینی سازمانی تاکید کرد.
دکتر حبیبی همچنین بر تمرکز بیشتر شورای عالی اشتغال کشور بر موضوع فضای کسب و کار تاکید کرد.
در این جلسه سایر اعضای شورا نظرات خود را پیرامون نقشه توسعه کارآفرینی کشور اظهار داشتند و نهایتا این نقشه به تصویب شورا رسید.
نقشه توسعه کارآفرینی کشور توسط معاونت سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی – دفتر توسعه کارافرینی و بهره وری نیروی کار تهیه شده است و با تصویب شورای عالی اشتغال کشور به عنوان نقشه راه کارآفرینی مورد استفاده و استناد قرار خواهد گرفت.
همچنین در این جلسه معاون اول ریاست جمهوری از نقش تمامی اعضاء شورای عالی اشتغال و بویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) و صندوق مهر امام رضا (ع) بخاطر تلاش در جهت کارآفرینی و اشتغالزایی قدردانی و اظهار امیدواری کرد در سال ۹۱ همانند سالهای گذشته گام های موثری در جهت ایجاد اشتغال برداشته شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها