Skip to content

اخبار هیات علمی: اجرای قانون تمام وقتی هیئت علمی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اجرای قانون ماده ۳۲ برنامه پنجم توسعه گفت: ما در انتظار دستورالعمل اجرایی وزارت بهداشت برای اجرای قانون تمام وقتی هیئت علمی هستیم که در صورت ابلاغ ملزم به اجرای آن هستیم.
دکتر حسن ابوالقاسمی روز چهارشنبه در نشست خبری اعلام برنامه های جدید دانشگاه در پاسخ به مهر افزود: ماده ۳۲ قانون برنامه که ماده تمام وقتی هیئت علمی است باید در طول برنامه مستقر شود و الزام اصلی آن نیز هزینه هایی است که این کار در بردارد و در صورت تامین هزینه اجرایی می شود.
وی یادآور شد: در حال حاضر تمام اعضای هیئت علمی جدید که در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی استخدام می شوند به صورت تمام وقت مشغول به کار می شوند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره آمادگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برای پذیرش دانشجویان خارجی خاطرنشان کرد: دستورالعمل پذیرش دانشجوی خارجی بر اساس قانون برنامه پنجم در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین است و این اجازه قانونی را به دانشگاهها می دهد که بتوانند تدریس به زبان خارجی نیز داشته باشند.
وی افزود: اولویت این قانون دانشجویان کشورهای منطقه هستند البته ما اکنون نیز داوطلبانی از کشورهای اروپایی داریم اما دانشجوی خارجی تنها به معنای غربی نیست بلکه کشورهای همسایه نیز که دارای اشتراکات فرهنگی و زبانی هستند می توانند از ظرفیت دانشگاهها برای آنها استفاده کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی یادآور شد: در صورت تصویب دستورالعمل این قانون در شورای عالی انقلاب فرهنگی، زمینه های تدریس به زبان های خارجی نیز در آن دیده شده است.
وی همچنین با اشاره به برنامه های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حوزه آموزش و دانشجویی اظهار داشت: این دانشگاه با ۹ هزار دانشجو، ۱۱ مرکز آموزشی درمانی، ۱۰ دانشکده و ۲ دانشکده در حال تاسیس، ۵۰ مرکز تحقیقاتی ، ۱۲ مرکز درمانی و یک هزار و ۱۶۹ عضو هیئت علمی دومین دانشگاه بزرگ کشور در علوم پزشکی است که ۱۲ میلیون نفر از جمعیت تهران را تحت پوشش قرار داده است.
دکتر ابوالقاسمی اضافه کرد: تحصیلات تکمیلی دانشگاه در طول برنامه پنجم به ۵۰ درصد برنامه های موجود در دانشگاه ارتقا می یابد و کاردانی حذف و دوره های دکتری تخصصی، تخصصی بالینی و تکمیلی تخصصی نیز گسترده می شود.
وی با اشاره به ارائه آموزش علوم پزشکی با نگاه به اخلاق حرفه ای، گفت: موضوع اخلاق حرفه ای با جدیت بیشتری در برنامه های آموزشی مورد توجه قرار می گیرد و همچنین آموزشهای عرصه بالینی نیز به صورت ویژه برای آمادگی هرچه بیشتر دانشجویان برای ارائه درمان، به آنها داده می شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از تحول در گروه های آموزشی دانشگاه خبر داد و گفت: برخی از گروه های دانشگاه مانند اطفال، داخلی و جراحی خیلی بزرگ شده اند و نیاز است که زیرمجموعه هایی با قدرت یک گروه برای آنها تعریف شود که البته متناسب با تعریف آنها به عنوان گروه به آنها اختیار هم داده می شود.
وی از ایجاد رشته های تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد و گفت: تاسیس رشته های جدید در حوزه مختلف، توجه ویژه به تاریخ و تمدن اسلامی – ایرانی، توجه به دانشکده ایمنی و سلامت از دیگر برنامه های این حوزه است.
دکتر ابوالقاسمی افزایش تعداد مراکز تحقیقاتی دانشگاه را نیز از دیگر برنامه های در دست اقدام برشمرد و گفت: ۵۰ مرکز تحقیقاتی به ۸۰ مرکز گسترش می یابند و تلاش می شود که ضمن حفظ دستاوردها، فاصله شان را با نیازهای مردم کم کنند و به بهداشت و پیشگیری نزدیک تر شوند.
وی جذب دانشجویان نخبه و دانشجویانخارجی را یکی از اولویت های مهم دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برشمرد و گفت: می توانیم دانشجویان خارجی را در تخصصی جذب کنیم تا در بازگشت به کشور خودشان علاوه بر اینیکه سفیر فرهنگی هستند خدمات خوبی نیز ارائه دهند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی در بخش پژوهش یادآور شد: دانشگاه توانسته است امسال رتبه دوم را در میان دانشگاههای علوم پزشکی کشور کسب کند که رتبه خوبی است و امیدواریم با تلاش محققان این رتبه ارتقا یابد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها