Skip to content

استعدادهای درخشان: ارائه سند راهبردی نخبگان کشور به شورای عالی انقلاب فرهنگی

معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان از تدوین نسخه ششم سند راهبردی نخبگان خبر داد و گفت: نسخه ششم سند راهبردی نخبگان کشور آماده است و تا یک ماه و نیم دیگر به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود.
دکتر آریا الستی با اشاره به سند راهبردی نخبگان کشور افزود: سند راهبردی نخبگان کشور در هشت محور مطالعاتی در دستور کار قرار دارد و کمیته نگارش این سند تاکنون ۳۵ جلسه با اندیشمندان برگزار کرده است.
معاون پژوهشی بنیاد نخبگان ادامه داد: نسخه ششم این سند آماده است و تا یک ماه و نیم دیگر (۴۵ روز) به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین همایش ملی نخبگان جوان از ۱۲ تا ۱۴ مهرماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، اظهار داشت: این همایش در خصوص چالش های موجود در زمینه های سلامت، انرژی، تحول علوم انسانی، صنعت و علوم پایه بحث و تبادل نظر می کند.

دکتر الستی برگزاری کارگاههای توانمند‌سازی برای نخبگان کشور را از برنامه های جانبی این همایش نام برد و یادآور شد: آشنایی با روند ایجاد شرکتهای دانش بنیان، معرفی ویژگیهای فردی برای حضور در عرصه های شغلی، بهره مندی از تجربیات افراد موفق در عرصه های شغلی از محورهای برگزاری این کارگاه است.

معاون پژوهشی بنیاد ملی ادامه داد: امسال سوال ویژه ای تحت عنوان “شما به عنوان جوان مستعد ایرانی چه توانمندیهایی باید کسب کنید تا در عرصه تحولات کشور فردی موفق ظاهر شوید” مطرح شده است که نخبگان باید در مقاله ای ۲ صفحه ای به آن پاسخ دهند، برگزیدگان این سؤال در روز اختتامیه جایزه خود را دریافت می کنند.
وی ادامه داد: همچنین از خانواده شهید نخبه احمدرضا احمدی (رتبه اول علوم پزشکی سال ۶۸) در این همایش تجلیل می شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها