Skip to content

استعدادهای درخشان: ایجاد خانه نخبگان و طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر به تصویب بنیاد ملی نخبگان

در چهارمین جلسه هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اجرای طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایجاد خانه نخبگان و بنیاد نخبگان استان از دیگر مصوبات جلسه هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان است.

براساس این گزارش ، خانه نخبگان به عنوان تشکیلاتی علمی – اجتماعی برای بحث و تبادل نظر ، ارائه ایده های نو وتصمیم سازی در جهت حل مسائل و مشکلات کشور ایجاد می شود.

همچنین مقرر شد بنیاد نخبگان استان با توجه به ظرفیت های علمی و اجرایی در هر یک از استانها تشکیل شود.
در ابتدای این جلسه دکترصادق واعظ زاده معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنباد ملی نخبگان گزارشی از مهمترین فعالیت های این بنیاد در یکسال گذشته ارائه کرد.

بررسی پرونده بیش از ۵۵۰۰ متقاضی و حمایت ازحدود  ۲ هزار نخبه ، پشتیبانی از استعدادهای برتر در قالب حمایت های علمی ، پژوهشی و مالی و ارائه تسهیلات نظام وظیفه به حدود ۵۶۸ نخبه و استعداد برتر از جمله اقدامات بنیاد ملی نخبگان در یک سال گذشته است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین تدوین طرح باز کردن در آزمایشگاه ها و کارگاههای دانشگاه ها و مراکز علمی به روی مخترعان و نو آوران جوان، تشکیل دفتر ارتباط با نخبگان ایرانی خارج از کشور ، اعزام نخستین کاروان نخبگان جوان به عمره مفرده و برگزاری بازدیدهای علمی ، حمایت های برنامه ای از مراکز نخبه پرور، پیگیری مشارکت نخبگان در پروژه های اساسی علم و فناوری کشور و دعوت از نخبگان جوان برای شرکت در نشست نقشه جامع علمی کشور را از دیگر اقدامات این بنیاد به منظور حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر جوان برشمرد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها