Skip to content

استعدادهای درخشان: زیان خروج هر نخبه از کشور پنج میلیون دلار است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت : زیان ناشی از خروج هر نخبه از کشور بین چهار تا پنج میلیون دلار برای ایران است.
دکتر مهدی کشمیری در جلسه ای با حضور معاونان اول و علمی و فناوری رییس جمهوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: اگر ما در شهرک توانسته باشیم حتی از خروج ۱۰ نخبه نیز جلوگیری کنیم از نظر اقتصادی سودآور بوده ایم.

وی هزینه ایجاد هر فرصت شغلی برای دانش آموختگان دانشگاهی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را حدود ۴۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این رقم یک چهارم آمار رسمی کشور برای ایجاد اشتغال است.

وی بیان کرد: اگر هر دانش آموخته یک کسب و کار دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان راه بیندازد برای ۱۰ تا ۱۵ نفر اشتغالزایی می کند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نرخ موفقیت یک شرکت دانش بنیان تازه تاسیس در این شهرک را بیش از ۷۰ درصد دانست و گفت : این رقم در خارج از شهرک کمتر از ۱۰ درصد است.

دکتر کشمیری با بیان اینکه این شهرک تاکنون با اعتبار یکهزار میلیارد ریال از منابع عمومی برای بیش از پنج هزار نفر شغل ایجاد کرده است، ادامه داد: اکنون یکهزار و ۱۵۰ پروژه پژوهشی و کاربردی در این مجموعه در حال اجراست.

وی میزان فروش فناوری یا مشارکت در تجاری سازی ۳۷ فناوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را ۱۵۰ میلیارد ریال و حجم سرمایه گذاری ۳۷۰ میلیارد ریال با ارزش فناوری یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی مهمترین چالش های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را محدودیت فضای کاربردی و منابع حمایتی برای پاسخگویی به درخواست های استقرار ، عدم تخصیص اعتبارات عمرانی در سال جاری و عدم اجرایی شدن بخشی از قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان برشمرد.

دکتر کشمیری مهمترین برنامه های توسعه این مجموعه را بالا بردن ظرفیت پذیرش موسسات دانش بنیان، پیگیری ایجاد یک شهر دانشی در محدوده دانشگاه صنعتی اصفهان و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای بین المللی کردن شهرک عنوان کرد.

بیش از ۳۵۰ شرکت دانش بنیان در زمینه های مختلف از جمله نانوفناوری، مهندسی پزشکی، فناوری اطلاعات، کشاورزی و مواد در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر و فعال است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها