Skip to content

استعدادهای درخشان: پذیرش بدون کنکور ۲۲۰ دانشجوی استعداد درخشان علوم پزشکی

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی با اشاره به ارتقای دانشجویان استعداد درخشان در گروه علوم پزشکی از ارتقای تحصیلی ۲۲۰ نفر بدون شرکت در آزمون خبر داد.

دکتر نادر ممتازمنش در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: در سال تحصیلی ۸۹ – ۸۸ حدود ۳۰۰ دانشجوی استعداد درخشان با استفاده از آیین نامه توانسته اند ارتقا پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ دانشجوی کاردانی با استفاده از آیین نامه استعداد درخشان بدون آزمون به دوره کارشناسی راه یافته اند و ۱۵۰ دانشجوی کارشناسی نیز توانسته اند بدون آزمون به دوره کارشناسی ارشد ارتقا یابند.

دکتر ممتازمنش اضافه کرد: در مجموع ۲۲۰ دانشجو توانسته اند بدون شرکت در آزمون در مقاطع تحصیلات بالاتر در دانشگاههای علوم پزشکی به تحصیل بپردازند.

وی در مورد استفاده دانشجویان از آیین نامه استعداد درخشان با شیوه شرکت در آزمون گفت: بر اساس آیین نامه افرادی نیز هستند که می توانند در آزمون شرکت کنند و با کسب ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده از امکان ادامه تحصیل برخوردار شوند.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی گفت: ۱۳ دانشجوی کارشناسی توانسته اند با آیین نامه ۹۰ درصد نمره به کارشناسی ارشد ارتقا یابند و ۵۳ نفر نیز به دوره دکتری تخصصی علوم پزشکی راه یافته اند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها