Skip to content

استعدادهای درخشان: پرداخت حقوق نخبگان شرکتهای دانش بنیان از سوی معاونت علمی به مدت دو سال

معاون علمی و فناوری رییس جمهورگفت: حقوق افراد نخبه که در شرکتهای دانش بنیان جذب شده باشند تا دو سال از سوی این معاونت پرداخت می شود.

دکتر سورنا ستاری در بازدید از پارک علم و فناوری گیلان، اظهار داشت:نخبگان منشا تحول بوده و حمایت از آن ها از جمله وظایف دولت است.

وی با بیان این که شرکتهای دانش بنیان در ایجاد اشتغال نقش مهمی دارند، گفت: این شرکتها نقش مهمی در توسعه علمی دارند، از این رو دولت از آنها حمایت می کند.

معاون علمی رییس جمهور در خصوص قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان تصریح کرد: این قانون بعد از گذشت چهار سال متاسفانه هنوز اجرایی نشده است که در تلاش هستیم این قانون را به ساده ترین شکل اجرا کنیم.

وی در توضیح مراحل اجرای این قانون گفت: در گام نخست، شرکتهای دانش بنیان باید شناسایی شده و در سامانه ثبت نام کنند که خوشبختانه پارک علم و فناوری گیلان هم اکنون به عنوان کارگزار منطقه ای تشخیص صلاحیت شرکتها و موسسات دانش بنیان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی شده است.

وی در خصوص برنامه های اجرایی حمایت از شرکتهای دانش بنیان گفت: راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور در راستای حمایت از شرکتهای دانش بنیان است که تسهیلات کم بهره تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال را برای طرح های شرکتهای دانش بنیان پرداخت می کند.

دکتر ستاری درباره دقت در اجرای مراحل اجرایی قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان افزود: نظارت بر شرکتهای دانش بنیان یکی از مراحل اجرای این قانون است که در این مرحله می کوشیم شرکتهای دانش بنیان واقعی را شناسایی کنیم و دریابیم که کدامیک از این شرکتها به طور واقعی دانش بنیان هستند.

معاون علمی رییس جمهور یکی از دغدغه های شرکتهای دانش بنیان را بازار محصولات تولیدی آنها دانست و اضافه کرد: بسیاری از بازارها، بازارهای وارداتی است که باید برای بازار محصولات شرکتهای دانش بنیان، تدابیر درست و اصولی اتخاذ شود، خوشبختانه در این خصوص درگاه های صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان در کشور ایجاد شده و پارک علم و فناوری گیلان نیز به عنوان درگاه صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان حوزه کشورهای CIS انتخاب شده است.

وی در پایان از افتتاح بورس ایده در کشور خبر داد و گفت: این مراسم فردا در تهران برگزار و طی آن بورس ایده افتتاح می شود.

رییس پارک علم و فناوری استان گیلان نیز گفت: ۳۲ دفتر کانون شکوفایی و خلاقیت در دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و آموزش و پرورش و سایر دستگاه های گیلان از سوی پارک فعال شده است.

دکتر مجید متقی طلب با ارائه گزارشی از فعالیتهای پارک علم و فناوری گیلان افزود: پارک علم و فناوری گیلان از سال ۸۱ تاسیس شده و هم اکنون دارای سه مرکز رشد و چهار مرکز رشد اقماری است.

وی با اشاره به مسؤولیتهای استانی، ملی و بین المللی پارک علم و فناوری استان گیلان اظهار کرد: دبیرخانه دائمی شبکه پارکهای علم و فناوری کشورهای اسلامی و دبیرخانه فن بازار جمهوری اسلامی ایران در پارک علم و فناوری گیلان مستقر است.

وی درباره تعداد شرکتهای فناور مورد حمایت در پارک علم و فناوری گیلان خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۸۸ شرکت، موسسه و صاحبان ایده های نو در ساختارهای مختلف در پارک علم و فناوری گیلان پذیرفته شده و از ۱۲۰ ایده مبتنی بر فناوری نیز در ساختار کانون های شکوفایی خلاقیت حمایت شده است.

بر اساس این گزارش، دکتر ستاری در این دیدار همچنین از نمایشگاه دائمی محصولات شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان گیلان بازدید کرد.

در این نمایشگاه طرح های تجاری سازی شده و یا قابلیت تجاری سازی در حوزه های مختلف از جمله نانو، زیست فناوری، فناوری اطلاعات، کشاورزی، برق و الکترونیک به نمایش گذاشته شده است.

این نشست با حضور برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران و مسؤولان دستگاه های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی و اجرایی استان گیلان و همچنین معاون استانداری گیلان و برخی از نخبگان و کارشناسان شرکتهای دانش بنیان در تالار اجتماعات پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها