Skip to content

استعدادهای درخشان: ۲۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان تخصیص یافت.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بانک قرض الحسنه رسالت تفاهم نامه همکاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای اعطای وام قرض الحسنه به نخبگان حقیقی و حقوقی و فناوران امضا کردند.

این تفاهم نامه با امضای دکتر علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و محمد حسین حسین زاده رییس بانک قرض الحسنه رسالت از امروز اجرایی شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم گفت: اینکه بانک ها احساس مسوولیت کرده اند و در کنار بنیاد ملی نخبگان به حمایت از نخبگان اقدام می کنند حرکت مثبت و امید بخشی است.

دکترعلیرضا دلیری افزود: پیش از این نیز یک خط اعتباری ۲۰۰ میلیارد تومانی با بانک کشاورزی و یک خط اعتباری ۴۰۰ میلیارد تومانی با بانک صنعت و معدن برای حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان ایجاد شد.

وی ادامه داد: بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان تنها بانک قرض الحسنه کشور که موضوع بانک داری بدون ربا را در دستور کار خود دارد قبول کرده است که تسهیلات خود را با نرخ ۲ درصد در اختیار نخبگان قرار دهد.

دکتر دلیری به این نکته اشاره کرد که با توجه به اینکه این وام قرض الحسنه است برای آن سقف تعیین شده و نخبگان می توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال از این تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود: همچنین شرکت های خرد دانش بنیان نیز می توانند برای انجام تحقیقات، از این تسهیلات استفاده کنند.

وی همکاری بانک قرض الحسنه رسالت با بنیاد ملی نخبگان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: از زمانی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موضوع را با بانک قرض الحسنه رسالت مطرح کرده است، تاکنون ۲۰۰ نفر از نخبگان پیش از امضای تفاهم نامه به این بانک معرفی شده اند و در مرحله دریافت تسهیلات هستند.

دکتر دلیری با بیان اینکه تاکنون ۱۳ هزار نخبه و فناور در کشور شناسایی شده اند، گفت: با نک قرض الحسنه رسالت قبول کرده است که این ارتباط را بصورت مستمر با بنباد ملی نخبگان ادامه دهد.

در این مراسم محمد حسین حسین زاده رییس بانک قرض الحسنه رسالت نیز با بیان اینکه این بانک آماده است که در مسیر ایجاد اقتصاد مقاومتی در کنار نخبگان و شرکت های دانش بنیان باشد گفت: همکاری این بانک با بنیاد ملی نخبگان طولانی مدت خواهد بود و با دو رویکرد قرض الحسنه و بانکداری خرد از نخبگان و شرکت های دانش بنیان حمایت خواهد کرد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها