Skip to content

انجمنهای علمی: اعلام اسامی ۷ انجمن برتر علمی دانشجویی

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اسامی ۷ انجمن علمی دانشجویی برتر کشور، گفت: در مرحله چهارم حمایت‌های معاونت از انجمن‌ها در سال ۹۲ با مبلغ بیش از ۴ میلیارد تومان از  ۱۰۶۶ انجمن علمی حمایت خواهد شد.

دکتر سید مهدی سیدی با اشاره به توجه مسئولان کشور به فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی، افزود: در این زمینه در سال ۸۹ از ۹۶ دانشگاه و موسسات آموزش عالی و ۲ هزار و ۴۴۵ انجمن علمی به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان حمایت شد که دامنه حمایت‌ها از ۵ تا ۱۴ میلیون ریال بوده است.
معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به حمایت‌های این معاونت در سال ۹۱، اظهار داشت: در سال ۹۱ که مرحله سوم حمایت‌ها بود از ۸۲ دانشگاه و ۳ هزار و ۱۹۶ انجمن علمی با میزان ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با دامنه حمایت از ۱۰ تا ۲۲.۵ میلیون ریال حمایت شد.

حمایتهای معاونت از انجمنها در سال ۹۲
وی مرحله چهارم حمایت‌های مالی از انجمن‌های علمی را سال ۹۲ دانست و ادامه داد: در سال ۹۲ از ۹۲ دانشگاه و ۳ هزار و ۶۶ انجمن علمی با مبلغ بیش از ۴ میلیارد تومان حمایت خواهد شد که دامنه این حمایت‌ها از ۱۲ تا ۲۷ میلیون ریال خواهد بود.
دلایل خارج شدن برخی انجمنها از چتر حمایتی
دکتر سیدی، تعداد انجمن‌های علمی دانشجویی حمایت شده در سال ۸۸ را ۲ هزار و ۴۴۵ و در سال ۹۲ را ۳ هزار و ۶۶ انجمن ذکر کرد و ادامه داد: عملکرد انجمن‌ها از ۱۰۰ تا صفر رتبه بندی شده است و انجمن‌هایی که عملکرد آنها بین صفر تا ۲۰ بوده‌اند از چتر حمایتی معاونت علمی خارج شدند از این رو تعداد انجمن‌های علمی حمایت شده در سال ۹۲ نسبت به سال ۸۸ کاهش یافته است.

۷ انجمن علمی برتر کشور
وی همچنین با اشاره به برترین انجمن‌های کشور، خاطر نشان کرد: از میان انجمن‌های علمی دانشجویی کشور ۷ انجمن به عنوان انجمن‌های برتر شناسایی شدند.
معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اسامی این انجمن‌ها یادآور شد: انجمن علمی دانشجویی علوم دامی دانشگاه تهران، انجمن علمی دانشجویی زیست شناسی دانشکده زیست شناسی شیراز، انجمن علمی دانشجویی روان شناسی دانشگاه خوارزمی، انجمن علمی دانشجویی حقوق دانشگاه فردوسی مشهد، انجمن علمی دانشجویی معماری دانشگاه یزد، انجمن علمی دانشجویی پارچه و لباس دانشگاه الزهرا و انجمن علمی دانشجویی بازی سازی دانشگاه مازندران ۷ انجمن برتر کشور هستند.

شرایط معاونت علمی از مسابقات علمی
دکتر سیدی با اشاره به شرایط حمایت‌های معاونت از مسابقات علمی و فناوری دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: این حمایت‌ها مشمول مسابقات علمی می‌شود که در سطح ملی برگزار ‌شود.
وی به بیان عناوین مسابقات علمی حمایت شده پرداخت و اضافه کرد: در روز ۲۳ مسابقه طراحی پارچه در یزد برگزار می‌شود که از جمله مسابقات مورد حمایت معاونت است.

میزان حمایتها از مسابقات علمی
معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به میزان حمایت‌های مسابقات علمی اشاره کرد و گفت: میزان حمایت‌ها از مسابقات علمی در ۳ سال اخیر یک میلیارد تومان بوده است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها