Skip to content

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی ایران و موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران و موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان در نشستی که در تاریخ دوشنبه ۶ آذر ماه ۱۴۰۲ برگزار شد در راستای توسعه همکاری ها و تحقق چشم انداز و اهداف و سیاستهای طرفین، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم نامه به امضای آقای دکتر فلک، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران و آقای دکتر غلامرضا حبیبی مدیر عامل موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان رسیده است. بر اساس این تفاهم نامه، دو طرف در زمینه راه اندازی شرکت های دانش بنیان و توسعه زیست بوم استارت آپ های سلامت الکترونیک بویژه هوش مصنوعی همکاری خواهند کرد.

در این نشست، خانم دکتر مخبر سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت و آقای دکتر بارانی سرپرست دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی ایران، حضور داشتند.

بر این اساس، دو طرف توافق کردند در زمینه های ذیل همکاری داشته باشند:

  • راه اندازی شرکت های دانش بنیان و توسعه زیست بوم استارت آپ های سلامت الکترونیک و هوش مصنوعی سلامت در سطح دانشگاه
  • راه اندازی هسته های فن آفرین و کارآفرین جهت ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات، خدمات و همکاری در تولید محصولات دانش بنیان
  • طراحی و اجرای طرح ها و برنامه های سلامت هوشمند و هوش مصنوعی سلامت با هدف ارتقای سلامت
  • اجرای طرح های پژوهشی و کاربردی مبتنی بر سلامت دیجیتال و هوش مصنوعی و پزشکی شخصی سازی شده و دیگر موضوعات مورد نظر طرفین
  • تامین هزینه­های مورد نیاز پروژه­های مشترک اولویت­دار بر اساس آیین­نامه مالی و معاملاتی دانشگاه
  • تجاری سازی یافته­های پژوهشی
  • برگزاری همایش های علمی و دوره های مشترک آموزشی و تولید محتوا در فناوری های نوین مانند هوش مصنوعی، سلامت هوشمند، خود مراقبتی، سواد سلامت و سلامت از راه دوره و غیره
  • تعریف و حمایت از اجرای پایان نامه ها در جهت رفع نیازهای پژوهشی و تولید دانش فنی
  • پایش سلامت کارکنان، طب کار و همچنین مشارکت در پروژه­های سلامت محیط و کار شامل: بهداشت حرفه ای، ایمنی محیط کار و محیط زیست (HSE) و ارگونومی(مهندسی عوامل انسانی)
  • تامین زیرساخت نرم افزاری مورد نیاز برای هسته های فن آفرین و کارآفرین استارت آپ ها از جمله سامانه مشاوره آنلاین، ارزیابی و بازخورد هوشمند، نقشه راه گایدلاین های پزشکی، شبکه اجتماعی و اپلیکیشن های موبایل
  • طراحی و اجرای کارگاه­ها و دوره­های آموزشی تخصصی طبق نیازسنجی، بصورت حضوری یا آموزش مجازی با استفاده از زیرساخت­های آموزش الکترونیکی دانشگاه و موسسه
  • ارتقای توانمندی‌های کارآفرینی دانشجویان مبتنی بر مدل آموزش توام با عمل هرم تربیت فن‌آفرین و کارآفرین
  • حمایت از تدوین مدل‌های کسب و کار و طرح‌های کسب و کار هسته‌های فن‌آفرین و کارآفرین
  • فراهم‌آوری خدمات مشاوره کسب و کار بصورت حضوری و آنلاین

دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال ۱۳۵۴ تاسیس شده است و در حال حاضر ۹۴۰۰ دانشجو، ۱۱۰۰ عضو هیات علمی، ۱۳۰۰۰ نیروی انسانی، ۱۹ بیمارستان و ۵۵ پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی دارد. سلامت ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در غرب و شمال غرب تهران و ۵ شهرستان، تحت پوشش این دانشگاه قرار دارد. دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهان (تایمز ۲۰۲۲) در جایگاه ۶۰۰ تا ۸۰۰ دانشگاه های برتر جهان قرار دارد. بخش مهمی از قطب های علمی وزارت بهداشت متعلق به این دانشگاه است.

موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان به عنوان یک شرکت دانش بنیان، در حوزه های سلامت هوشمند، هوش مصنوعی سلامت و پزشکی شخصی سازی شده و آموزش الکترونیک سلامت فعالیت های چشمگیری داشته است. این موسسه در حوزه سلامت هوشمند با برند سالم سا و در زمینه آموزش الکترونیک سلامت با برند فراسا خدمات خود را ارائه می کند. این موسسه و همکاران آن، پیش از این به عنوان کارآفرین برتر استان تهران و کارآفرین برتر ملی انتخاب شده و جوایزی را از رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و استاندار تهران دریافت کرده اند.

 

در این نشست، تفاهم نامه دیگری نیز میان دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان تهران به امضا رسید. آقای دکتر فلک معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران و آقای دکتر غلامرضا حبیبی، رئیس هیات مدیره انجمن مراکز مشاوره و خدمات کارافرینی استان تهران این تفاهم نامه را امضا کردند.

 

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها