Skip to content

برگزاری کارگاه آموزش مهارتهای تالیف کتاب در سازمان پزشکی قانونی کشور- تهیه۶۰ عنوان کتاب پزشکی قانونی

کارگاه دو روزه آموزش مهارتهای تالیف کتاب آموزشی (Textbook) ویژه معاونان، مدیران و کارشناسان سازمان پزشکی قانونی کشور در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیر ماه در سالن جلسات حوزه ریاست این سازمان برگزار شد. در این کارگاه دو روزه که به همت موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان و با پشتیبانی دبیرخانه تدوین کتب مرجع پزشکی قانونی برگزار گردید، ۲۵ نفر شرکت کنندگان در کارگاه پس از فراگیری اصول نگارش کتاب، آموخته های خود را در کارگروه های عملی، تمرین و تجربه کردند.

همچنین به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر محمدحسن عابدی رییس دبیرخانه تدوین کتب مرجع پزشکی قانونی با اشاره به ضرورت تهیه و تدوین منابع و مراجع کارشناسی برای مکتب پزشکی قانونی ایران،‌ گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس که جمعی از کارشناسان داوطلب همکاری تدوین کتب مرجع در آن حضور داشتند، دستیابی به رویه واحد و یکسان برای تدوین کتب بود، به نحوی که کتب پزشکی قانونی ایران به شکل همگون و همسان تهیه شود.

دکتر عابدی با اشاره به تشکیل دبیرخانه تدوین کتب مرجع پزشکی قانونی در اواخر سال گذشته خاطرنشان کرد: تهیه ۶۰ عنوان کتاب در دستور کار دبیرخانه قرار گرفته و برنامه های فاز اول دبیرخانه تدوین کتب نیز با اولویت بخش بالینی برای دو سال آینده تدوین شده است. با تحقق این امر منابع علمی و نظری مکتب پزشکی قانونی ایران در اختیار کارشناسان پزشکی قانونی قرار خواهد گرفت.

رییس دبیرخانه تدوین کتب مرجع پزشکی قانونی در ادامه با تاکید بر اهمیت آموزش در انجام امور یادآور شد: آموزش پایه و اساس هر کاری است و برگزاری این کارگاه موجب می شود، تهیه کتب پزشکی قانونی به رویه یکسان صورت گیرد؛ همچنان که هدف اصلی از تبیین مکتب پزشکی قانونی ایران ایجاد وحدت رویه در کارشناسی‌های پزشکی قانونی است.

گفتنی است مدرسان این دوره دو روزه آقایان دکتر غلامرضا حبیبی، دکتر احسان حامدی سرشت و خانم دکتر مرجان قائمی بودند. نتایج نظرسنجی کارگاه نشانگر رضایتمندی شرکت کنندگان در تمامی مباحث و کار گروهی در حد زیاد تا بسیار زیاد می باشد. در این کارگاه شرکت کنندگان کلیه مراحل تالیف کتاب را در یک مدل کوچک تجربه نمودند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها