Skip to content

بودجه پژوهش: سه هزار موضوع پژوهشی مورد نیاز دستگاههای دولتی اعلام شد

سه هزار موضوع پژوهشی مورد نیاز دستگاههای دولتی از سوی این دستگاهها به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی ابلاغ دستورالعمل مربوط اختصاص یک درصد عملیاتی شرکتها، بانکها و موسسات انتفاعی دولتی به پژوهش توسط معاونت علمی و فناوری، تاکنون نزدیک به سه هزار موضوع پژوهشی از سوی دستگاههای اجرایی دریافت کننده این ابلاغیه تعیین و اعلام شده است تا از محل یک درصد درآمد عملیاتی اجرا شوند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور خواسته تا هر چه سریعتر با مراجعه به وبگاه دستگاههای مذکور از موضوعات یاد شده اطلاع یابند و متناسب با توانمندی خود متقاضی اجرای پژوهش بر روی این موضوعات شوند. دستگاههای دولتی پس از امضای تفاهم نامه پژوهشی با دانشگاهها و موسسات پژوهشی مجری باید یک نسخه از آن را به معاونت علمی و فناوری ارسال کنند.

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین اعلام کرده است: شرکتها، بانکها و موسسات انتفاعی دولتی که تاکنون اقدام به اطلاع رسانی درباره موضوعات پژوهشی مورد نیاز خود نکرده اند حداکثر تا پایان مرداد ماه از طریق وبگاه خود اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آورند تا دانشگاهها و مراکز پژوهشی فرصت کافی جهت بررسی و ارائه تقاضا برای اجرای آنها را داشته باشند.

شرکتها، بانکها و موسسات دولتی قانونا مکلفند در سال جاری یک درصد درآمد عملیاتی خود را صرف پژوهش کنند. بر اساس مصوبه خرداد ماه هیئت دولت و به منظور پیشگیری از موازی کاری و ایجاد هماهنگی، طرحهای پژوهشی مورد نیاز دستگاهها قبل از اجرا باید به تأیید معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برسد . معاونت علمی و فناوری دستورالعمل مربوط به این موضوع را در تیرماه به کلیه وزارتخانه ها و دستگاههای دولتی ابلاغ کرده است.

معاونت مذکور ترتیبی داده است که به جز در موارد خاص، ظرف حداکثر دو هفته از تاریخ دریافت مشخصات هر طرح و مجری آن که به صورت الکترونیکی انجام می شود، نسبت به بررسی و تأیید و یا عدم تأیید آن اقدام کند

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها