Skip to content

بودجه پژوهش: طبق قانون باید ۳ درصد تولید ناخالص داخلی کشور به فعالیت های پژوهشی اختصاص یابد.

معاون پِژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طبق قانون ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP ) کشور به فعالیت های پژوهشی اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد مهدی نژاد نوری در دیدار با هیئت عالی رتبه سوریه گفت: استفاده از این ظرفیت ها نیاز به هماهنگی دارد که برای این منظور شورای عالی “عتف” ایجاد شد ریاست این شورا بر عهده ریاست جمهوری است که جلسات آن با حضور ۸ وزیر برگزار می شود.

وی با اشاره به همکاری های دو کشور از دو سال قبل افزود: از دو سال قبل تفاهم نامه های همکاری در زمینه فناوری های زیستی‌ و زلزله میان ایران و سوریه به امضا رسید ضمن آنکه توافق نامه ای در زمینه ایجاد دانشگاه نیز منعقد شد.

وی با بیان اینکه در اجرای برخی از مفاد این توافق نامه ها پیشرفت هایی حاصل شد، اظهار داشت: علیرغم این پیشرفت ها در برخی از موارد طبق توافقات پیش نرفت که این امر به دلیل شکل گرفتن روابط از نظر ما طبیعی است.

معاون پِژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دستاوردهای ایران در حوزه های علمی و فناوری در دانشگاه ها، پارک های علمی و فناروی و مراکز تحقیقاتی ایران اشاره کرد و یادآور شد: تجربیاتی که ایران در زمینه های علمی به دست آورده است می تواند زمینه های مورد علاقه سوریه باشد علاوه بر این طی این سالها ایران در زمینه مدیریت تحقیقات علمی و هماهنگی تجربیاتی را کسب کرده است که می تواند سوریه را در این زمینه یاری کند.

وی در خصوص ساختار تحقیقات و توسعه فناوری در کشور افزود: ایران در زمینه های ارتباط دانشگاه ها با مراکز تحقیقاتی، چگونگی استخراج نیازها و تعیین اولویت ها تجربیات خوبی را کسب کرده است که امیدواریم با ایجاد مرکز پژوهش های عالی سوریه سطح روابط ایران و سوریه در آینده نزدیک توسعه یابد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها