Skip to content

بودجه پژوهش: ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه نفتی به دانشگاه ها واگذار می شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت نفت اخیرا ۱۹ پروژه کلان نفتی خود به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان را برای اجرا به دانشگاه ها ارایه کرده است.

دکتر وحید احمدی در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: درجلسه ای با حضور وزیران علوم و نفت قرار شد اجرای پروژه های کلان نفتی با همکاری دانشگاه ها تبدیل به یک تفاهم نامه مشترک شود.

وی همچنین از اعلام تعدادی پروژه های صنعتی متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرا به دانشگاه ها خبر داد و گفت: قرار است به زودی فهرست این پروژه های کلان صنعتی نهایی شود.

دکتر احمدی همچنین به امضای تفاهم نامه مشترک وزارت خانه های دفاع و علوم اشاره کرد و گفت: براساس تفاهم صورت گرفته پروژه های مشترک به زودی عملیاتی می شود و وزارت دفاع متعهد شده که حداقل ۵۰ درصد سهم خود را در طرح های کلان ملی بپردازد.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: جلسات مشترکی نیز با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان حفاظت محیط زیست داشتیم و امیدواریم طرح های کلان مشترک ما و آنها در قالب تفاهم نامه نهایی به امضا برسد.

وی با بیان اینکه طرح های مشترک وزارت علوم و سایر دستگاه ها و ارگان ها در سه سطح پروژه های کوچک، متوسط و کلان دنبال می شود اظهار داشت: در جلسه ای که در اواخر سال گذشته داشتیم تاکید کردیم طرح هایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در اولویت تخصیص اعتبار قرار گیرد تا هرچه زودتر به اتمام برسد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها