Skip to content

تجاری سازی: تجاری سازی ایده نخبگان مهارتی، اولویت سازمان فنی وحرفه ای است.

رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور گفت: تجاری سازی ایده نخبگان مهارتی یکی از اولویت های این سازمان است.

دکتر کوروش پرند در یاسوج افزود: از زمان راه اندازی شبکه ملی نخبگان پس از مسابقات جهانی مهارت درسال ۲۰۱۳ در کشور، یک هزار نخبه مهارتی در ۳۰ رشته شناسایی شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حمایت از نخبگان مهارتی همانند نخبگان علمی ضروری است افزود: این تعداد نخبه مهارتی در قالب برگزاری ۱۴دوره مسابقات ملی مهارت شناسایی شده است.

وی بیان کرد: شناسایی ، جذب ،هدایت و حمایت نخبگان مهارتی برای ایجاد اشتغال ،پیاده سازی و تجاری سازی ایده مهارتی نیروهای ماهر وخلاق از اهداف شبکه ملی نخبگان مهارتی درکشور است.

دکتر پرند بیان کرد: شبکه ملی مهارت ساختاری متشکل ازنیروهای ماهر ،علاقه مند و کوشا در حوزه مهارتی است که با هدف کمک به خلاقیت و نوآوری افراد دارای مهارت ایفای نقش خواهند کرد.

معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بالا بودن بیکاری جمعیت جوان کشور گفت: آموزش های مهارتی مهمترین راهکار کاهش بیکاری و در عین حال ایجاد اشتغال پایدار برای نیروی کار کشور است.

دکتر پرند از برپایی نمایشگاه های گذر جوانی در مراکز فنی وحرفه ای و دایر شدن نمایشگاه اختراعات و نوآوری های جوانان در هفته جوان را گامی درجهت تشویق جوان به آموزشهای فنی وحرفه ای یاد کرد وافزود: مراکر فنی وحرفه ای و آموزشهای آزاد جایگاه خوبی برای آموزش جوانان است.

وی اضافه کرد: وجود کارگاه های متنوع با ۱۷۰کد رشته مهارتی از ظرفیت های خوب برای رفع نیارهای آموزش مهارتی و تخصصی جویندگان کار است که شکوفایی این استعداد به تلاش جوانان و ترغیب بیشتر خانواده ها نیازمند است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: ۷۰۰مرکز فنی و حرفه ای دولتی این سازمان و ۱۳هزار و ۵۰۰ آموزشگاه آزاد کشور هم اینک آماده نام نویسی دانش آموزان علاقه مند به دوره مهارت آموزی است.

دکتر پرند به ضرورت تحق برنامه هر فرد یک مهارت در کشور اشاره کرد وگفت: اینک فرصتی خوبی برای دانش آموزان وجود دارد که در طرح تابستانی حداقل به فراگیری یک مهارت اقدام کنند.

وی اظهارکرد: امکان برگزاری ودوره های مهارت آموزی کوتاه مدت و تخصصی برای جوانان یکی از خدمات رایگان و درعین حال ارزشمند سازمان فنی وحرفه ای است که بهره گیری از این ظرفیت کارآمد نیارمند تلاش و فرهنگ سازی همگانی بویژه رسانه هاست.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وجود کارگاه های مهارت آموزی در دورافتاده ترین شهرها را امکانی خوب برای تقویت فرهنگ مهارت آموزی و رفع نیازهای نیروی ماهر اصناف و بازار کار دانست.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها