Skip to content

تربیت پژوهشگر: طراحی دوره دیپلم تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از طراحی دوره Diploma by Research در دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: این دوره برای دانشجویان علاقمند به کارهای تحقیقاتی شاغل به تحصیل در دوره های تحصیلی کارشناسی و دکتری حرفه ای ایجاد می شود.

دکتر اکبر فتوحی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: قصد داریم دانشجویان دوره های کارشناسی و دکتری حرفه ای را با ارائه مدارک خاص پژوهشی تشویق کنیم که یکی از این فعالیتها ایجاد دوره ای خاص با ارائه مدرک است که می تواند این گروه از دانشجویان را به تحقیق علاقمند کند.

وی گفت: در این دوره دانشجویان تعدادی واحد موجود در حوزه تحقیقات را انتخاب می کنند و با اجرای یک پروژه پژوهشی می توانند دیپلم پژوهشی دریافت کنند. دانشجویان از این پروژه تحقیقاتی یک مقاله استخراج می کنند و از میان این افراد، دانشجویانی که عملکرد بهتری داشته باشند می توانند از تسهیلات ادامه تحصیل استفاده کنند.

دکتر فتوحی با اشاره به تسهیلاتی که به این گروه از دانشجویان اعطا می شود، گفت: ورود به دوره کارشناسی ارشد و یا دوره MPH از جمله این تسهیلات است. در نهایت دانشجویان برتر این دوره ها می توانند در دوره همزمان MD Ph.D در دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران هدف نهایی از ایجاد این دوره را تربیت پزشکان پژوهشگر و پژوهشگران علاقمند به حوزه سلامت برشمرد و گفت: این دوره ها به دلیل ارائه مدرک انگیزه لازم را برای دانشجویان ایجاد می کند و از سوی دیگر برای فعالان حوزه تحقیقات فرصت مناسبی محسوب می شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها