Skip to content

تولید علم: رشد ۸۱ درصدی تولید علم دانشگاه آزاد

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از ۸۱ درصد رشد علمی نقش ویژه ای در بدست آوردن جایگاه دوم کشور در تولید علم منطقه پس از کشور ترکیه را داشته است.

فریدون رهنمای رودپشتی در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب افزود: دانشگاه آزاد بر اساس آمار منتشر شده در مجله رهیافت وزارت علوم از نظر رشد علمی در کشور مقام اول و از نظر تولید تعداد مقالات مقام سوم را در کشور داشته است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس منابع رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۲۰۰۸ بیشترین رشد را در خصوص تولید علم در میان مراکز علمی و دانشگاههای کشور داشته است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد ادامه داد: در سال ۲۰۰۸ دانشگاه آزاد اسلامی با ۸۱ درصد رشد در تولید علم جایگاه اول، دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۵۶ درصد رشد جایگاه دوم و دانشگاه تهران با ۴۴ درصد رشد جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

رهنمای رودپشتی اظهار داشت: همچنین دانشگاه تهران با تولید هزار و ۶۰۰ مقاله رتبه اول، دانشگاه علوم پزشکی با هزار و ۲۰۰ مقاله رتبه دوم و دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از ۹۰۰ مقاله در رتبه سوم تولید مقالات در سال ۲۰۰۸ قرار داشته اند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها