Skip to content

تولید علم: وزارت بهداشت با ۲۵ درصد حوزه آموزش عالی کشور، ۴۰ درصد تولید مقالات علمی کشور را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ایجاد ۴۲ رشته در مقاطع مختلف و مرتبط با مرزهای دانش را از مهمترین فعالیتهای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در راستای تحقق اراده ملی و سند چشم انداز دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر شاهین محمدصادقی در مراسم “همگامی صنعت و دانشگاه، بالندگی ملی و ارتقای نظام سلامت” و بهره برداری از خط تولید داروی دروکانتین Dorocontin در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی افزود: ایجاد ۱۳ رشته در مقطع دکتری تخصصی و فعالیت ۴۵ مرکز تحقیقاتی دانشگاه نشان دهنده گامهای دانشگاه در حوزه حرکت در مسیر دانش است.

وی با اشاره به میزان ثبت پتنت و مقالات علمی در کشور و رشد آن در چند سال اخیر یادآور شد: چهار سال پیش تنها هفت پتنت اما امروز ۲۰۸ پتنت از سوی محققان ایرانی به ثبت رسیده است. همچنین وزارت بهداشت ۲۵ درصد حوزه آموزش عالی کشور را در اختیار دارد اما ۴۰ درصد تولید مقالات علمی متعلق به این حوزه است .

دکتر محمدصادقی از ایجاد دفتر ارتباط دانشگاه با صنعت در آخرین جلسه هئیت امنا دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه در حوزه های داروسازی، علوم بالینی و تحقیقات کاربردی آمادگی کامل برای ایجاد ارتباط با صنایع مختلف را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با گرامیداشت حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر و تشکر از کلیه اعضای هیئت علمی موثر در این پروژه دارویی، این فعالیت را در راستای همکاری واحدهای صنعتی و علمی کشور برشمرد و گفت: تولید این دارو یکی از گام های مبارکی است که برای اجرایی کردن یک فکر و اندیشه نو و در نهایت تولید محصول برداشته شده است و نمونه موفق همکاری دانشگاه و صنعت است.

وی افزود: آنچه امروز در جامعه داریم به برکت امام (ره) و اعتماد به نفسی است که به جوانان ما داده است. همچنین اکنون که پرچم انقلاب اسلامی به دست مقام معظم رهبری رسیده است ایشان نیز با درایت و تدبیر کشور را به پیش می برند.

دکتر محمدصادقی با اشاره به سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور و برنامه دانایی محور و لزوم توجه به این برنامه در کارهای علمی گفت: هیج جا بهتر و مسئول تر از دانشگاه نمی تواند اهداف چشم انداز را با برنامه دانایی محور تحقق بخشد.

وی با تاکید بر این نکته که انقلاب ما انقلاب جهانی است به مسئولیت دانشگاه برای برداشتن گام های بزرگ در راستای این انقلاب اشاره کرد و افزود: انقلاب شأنی جهانی دارد و ما برای حل همه مشکلات احساس مسئولیت می کنیم اما از سوی دیگر فراموش نمی کنیم که باید به نیازهای کشور نیز توجه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دستیابی به فناوری های روز، پرتاب ماهواره امید و شبیه سازی حیوانات را نمونه ای از موفقیت های علمی کشور برشمرد و یادآور شد: این موفقیت ها گام مهمی در جهت اعتماد به نفس ملی است و دانشگاه زمینه تحقق اراده ملی برای این اعتماد به نفس است.

در این مراسم مهندس مخملباف قائم مقام سازمان صنایع دفاعی ایران و محسن رفیق دوست از دست اندرکاران این پروژه در سخنانی به چگونگی انجام آن اشاره کردند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها